آفتاب
وکیل‌مدافع مهدی‌هاشمی:

بندهای کیفرخواست مورد قبول ما نیست

بندهای کیفرخواست مورد قبول ما نیست

یکی از وکلای مدافع مهدی هاشمی گفت: نمی توان تعداد جلسات دادگاه را پیش‌بینی کرد و گفت که چند جلسه باقی مانده است.

یکی از وکلای مدافع مهدی هاشمی گفت: نمی توان تعداد جلسات دادگاه را پیش‌بینی کرد و گفت که چند جلسه باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدوحید ابوالمعالی پس از پایان دادگاه مهدی هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نتیجه دادگاه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. رسیدگی‌ها اکنون انجام می‌شود و اینکه بنده بگویم از روند رسیدگی راضی هستم درست نیست.

وی در مورد اخباری که در فیسبوک و توییتر با نام آنها منتشر می‌شود گفت: متاسفانه یوزرنیم و پسورد این صفحه در اختیار من نیست. اخبار داخل آن را من نمی‌گویم ولی بنده تذکرات لازم را در مورد صفحه فیسبوک داده ام.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی درباره فایل صوتی مربوط به کیهان لندن و آیا این فایل به دادگاه رفته است گفت: بنده این موضوع را شنیده‌ام، ولی ندیده‌ام و اگر مدرکی باشد در دادگاه ارائه خواهد شد. این مسائل حاشیه سازی است که مطرح می‌شود.

ابوالمعالی در مورد شکایت از نشریه 9 دی گفت: قرار بود شکایتی توسط یکی از همکارانم انجام شود ولی اطلاع دقیقی از آن ندارم.

وی با بیان اینکه جلسه بعدی دادگاه موکلش شنبه هفته آینده برگزار می‌شود، اظهار کرد: از نظر بنده هیچ کدام از بندهای کیفرخواست مورد قبول نیست و این کیفرخواست اساسی ندارد و باید کسانی که علوم سیاسی خوانده اند در این زمینه پاسخگو باشند.

وکیل‌مدافع مهدی هشامی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد که کیفرخواست موکلم بی‌اعتبارترین کیفرخواست است.

وی درباره این موضوع که چند جلسه برای رسیدگی به پرونده موکلش باقی مانده است اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را باید قاضی بگوید.

ابوالمعالی با اشاره به اینکه متهم دیگری در پرونده مهدی هاشمی مطرح است یا خیر گفت: نام متهم دیگری در پرونده موکلم مطرح است.

وی با بیان اینکه جلسه امروز ادامه دفاعیات موکلم بود در مورد عدم حضور موکلش در جمع خبرنگاران گفت: قرار نیست موضوع به رسانه ها کشیده شود و باید اجازه دهیم دادگستری بدون هرگونه فشار تصمیمات لازم را بگیرد. اگر قرار باشد موضوع در رسانه ها مطرح شود ما حرف زیاد داریم.

وی از پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا موضوع فتنه 88 در کیفرخواست مهدی هاشمی مطرح است خودداری کرد و درباره علنی بودن یا نبودن دادگاه موکلش گفت: این امر بر عهده قاضی است. مطلبی را شنیده ام که یکی از روزنامه ها در این زمینه منتشر کرده ولی ما درخواستمان را به دادگستری داده‌ایم.

انتهای پیام

کد N482456

وبگردی