آفتاب

تلاش برخی مقامات سابق آمریکایی برای کمک به منافقین در لیبرتی

تلاش برخی مقامات سابق آمریکایی برای کمک به منافقین در لیبرتی

یک گروه متشکل از مقامات سابق و افسران بازنشسته ارتش آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا برای گروهک تروریستی منافقان در کمپ لیبرتی کمک‌های بشردوستانه ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه‌ واشنگتن تایمز یک گروه دو حزبی متشکل از مقامات سابقه و افسران بازنشسته ارتش آمریکا در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور که در 28 اوت ارسال شده است، از وی خواستند تا کمک‌های بشر دوستانه برای صدها ایرانی ساکن کمپ لیبرتی در نزدیکی بغداد پایتخت عراق فراهم کند.

ساکنان این کمپ از اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند که جمعیتشان به حدود 2 هزار و 900 نفر می‌رسد.

در نامه این مقامات آمریکایی ادعا شده است: دولت عراق نزدیک به یک هفته است که از ورود غذا و دارو به این کمپ جلوگیری می‌کند، از این رو وضعیت ساکنان آن در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

همچنین در این نامه آمده است که ساکنان کمپ لیبرتی قادر نیستید فاضلاب خود را از اردوگاه خارج کنند و نزدیک به دو هفته است که سوخت به این مرکز وارد نشده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی در میان 12 امضاکننده نامه اسامی جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، لوئیس فری رئیس سابق اف بی‌آی، نیوت گنیگریچ سخنگوی سابق مجلس نمایندگان، را دولف گیولیانی شهردار سابق نیویورک سیتی، دنیس هسترت دیگر سخنگوی سابق مجلس نمایندگان، پاتریک کندی سناتور سابق، جوزف لیبرمن عضو بازنشسته نیروی دریایی و چند تن از افسران بازنشسته ارتش به چشم می‌خورد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تاکنون اظهار نظری در مورد این گزارش نکرده است.

بسیاری از امضا کنندگان این نامه از کسانی هستند که پیش از این مبالغ قابل توجهی را به گروهک منافقین که سالهاست علیه حکومت ایران تلاش می‌کنند به عنوان کمک ارائه داده‌اند. این گروه که در دهه 1980 میلادی مورد توجه صدام حسین دیکتارتور سابق عراق قرار داشت در سال 2003 در پی حمله آمریکا به عراق توسط نیروهای آمریکایی خلع سلاح شد.

آمریکا و اتحادیه اروپا در سال 2009 و 2012 نام این گروه را از لیست گروههای تروریستی جهان خارج کردند.

انتهای پیام

کد N482446

وبگردی