آفتاب

اعزام هواپیمای حامل کمک‌های ایران برای مردم غزه به مصر

اعزام هواپیمای حامل کمک‌های ایران برای مردم غزه به مصر

هواپیمای حامل کمک‌های انسان‌دوستانه ایران برای مردم غزه راهی مصر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محموله کمک‌های امدادی و دارویی ایران به وزن ۹۵ تن و به ارزش بیش از ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از مرز هوایی به کشور مصر ارسال شد.

این محموله شامل ۷۰۰ دستگاه چادر، ۷۰ هزار تخته پتو، ۴ هزار تخته زیرانداز، ۲۰ هزار قوطی کنسرو و ۳۵ تن دارو و لوازم مصرفی پزشکی است. با هماهنگی‌های به عمل آمده با جمعیت هلال‌احمر مصر این کمک‌ها از طریق مرز رفح وارد غزه خواهد شد و با کمک جمعیت هلال‌احمر فلسطین در میان مردم مظلوم غزه توزیع می‌شود.

هواپیمای حامل کمک‌های انسان‌دوستانه ایران عصر روز چهارشنبه به وقت محلی وارد قاهره می‌شود.

محمد شهاب الدین محمدی عراقی معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر عصر روز سه‌شنبه در هنگام بارگیری این محموله گفت: مجموع محموله آماده شده برای ارسال به غزه ۱۰۲ تن بود، اما بنابر هماهنگی ها با هلال احمر مصر در حال حاضر ۹۵ تن محموله امدادی و دارویی برای ارسال به غزه آماده و بارگیری شده است.

محمدی عراقی با اشاره به این که بر اساس هماهنگی ها با هلال احمر مصر و فلسطین پرواز بوئینگ ۷۴۷ ایران در قاهره فرود می آید، اظهار کرد: مقرر شده است تا محموله در مرز رفح تحویل داده شود و هماهنگی های لازم برای بارگیری با هلال احمر مصر و غزه انجام شده است.

وی با اعلام این که این محموله به همراه ۲ پزشک و یک نفر از پرسنل معاونت بین الملل به غزه ارسال خواهد شد، اذعان کرد: تلاش ما این بوده است که در بازگشت بتوانیم تعدادی از مجروحان غزه را به ایران بیاوریم، اما طرف مصری واکنش مثبتی در این زمینه نداشته و ما همه تلاش خود را دوباره برای مداوای مجروحان به کار خواهیم بست.

محمدی عراقی با اشاره به این که بر اساس گزارش ها ۴۷ دستگاه آمبولانس هلال احمر فلسطین منهدم شده است، گفت: بر این اساس آمادگی داریم تا هماهنگی های لازم برای تامین بخشی از تجهیزات خودرویی پزشکی هلال احمر فلسطین از جمله آمبولانس را انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N482348

وبگردی