آفتاب

معاون حفاظت امنیت سازمان انرژی اتمی: اقدامات خرابکارانه غرب را متوقف کرده‌ایم

معاون حفاظت امنیت سازمان انرژی اتمی: اقدامات خرابکارانه غرب را متوقف کرده‌ایم

معاون حفاظت امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران توانسته است طرح جاسوسان خارجی برای جذب کارشناسان هسته‌ای را تخریب و تلاش‌های خرابکارانه را متوقف کند.

معاون حفاظت امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران توانسته است طرح جاسوسان خارجی برای جذب کارشناسان هسته‌ای را تخریب و تلاش‌های خرابکارانه را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اصغر زارعان در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرد: ایران طرح جاسوسان خارجی برای جذب کارشناسان هسته‌ای کشورمان را نابود و تلاش‌های خرابکارانه را برای اخلال در تاسیسات هسته‌ای ایران از طریق تجهیزات خارجی معیوب را متوقف کرده است.

اصغر زارعان در حالی در تهران با آسوشیتدپرس گفت‌و‌گو کرده است که ایران در حال انجام مذاکرات با شش قدرت جهانی در خصوص برنامه‌ی هسته‌ای‌اش است.

معاون حفاظت امنیت سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: هدف ما افزایش آگاهی در مورد دشمنی است که هر روز خصومتش نسبت به ما زیادتر می‌شود.

وی در این گفت و گو اشاره‌ای به نام کشورهایی که مقامات ایران معتقدند پشت این تلاش‌های خرابکارانه و اقدامات جاسوسی قراردارند نکرده است.

برنامه هسته‌ای ایران همواره یکی از اهداف خرابکاری‌های خارجی در گذشته بوده است. در سال 2010 ویروسی موسوم به استاکس نت در فعالیت چند سانتریفیوژ ایران اخلال ایجاد کرده بود.

ایران می‌گوید که این ویروس و دیگر ویروس‌های کامپیوتری بخشی از تلاشهای آمریکا، اسراییل و دیگر هم پیمانانشان برای تضعیف برنامه هسته‌ای ایران است. اسرائیل تاکنون هیچگاه در مورد این گزارشات اظهار نظری نکرده است اما بسیاری بر این باورند که در حمله ویروس استانکس نت نقشی اساسی داشته است.

زارعان در مصاحبه‌اش روز دوشنبه با آسوشیتدپرس گفت‌ که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی زمانیکه کارشناسان ایرانی به خارج از کشور سفر می‌کنند آنها را زیر نظر می‌گرفتند و با آنها تماس برقرار می‌کردند. آنها پس از بازگشت به خانه روسای خود را درمورد این تماس‌ها مطلع می‌کردند.

وی اما مشخص نکرد که تعداد این اقدامات چه اندازه بوده و در چه کشورهایی رخ داده است.

معاون حفاظت امنیت سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه به خبرنگاران آسوشیتدپرس ابزار و تجهیزاتی شامل مودم و پمپ را نشان داد که به عمد پنهان شده بود در حالیکه نتوانسته‌اند صدمه‌ای به برنامه‌ی هسته‌ای ایران بزنند.

وی تصریح کرد که این ابزارها در کشورهای غربی و آسیایی ساخته شده‌اند که تنها نمونه‌ی کوچکی از خرابکاری‌های غرب هستند.

زارعان همچنین با اشاره به سرنگونی یک پهپاد صهیونیستی در نزدیکی شهر نطنز در ایران در یکشنبه گذشته تاکید کرد که برنامه‌ی هسته‌ای ایران هنوز هدف جاسوسان خارجی قرار دارد.

زارعان ادامه داد: با توجه به تسلط، مقاومت و چالاکی که سیستم دفاعی ایران از خود نشان داده است هیچ شیء در حال پروازی نمی‌تواند به تاسیسات هسته‌ای ایران نزدیک شود تا بتواند آن را هدف قرار دهد.

وی یاد اور شد: ما با هیچکس شوخی نداریم . از این پس آنها خواهند دید که پاسخ ما به این شوخی‌ها جدی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N482210

وبگردی