آفتاب
یک مقام سازمان ملل:

عملیات بازسازی نوارغزه بیش از 10 سال زمان نیاز دارد

عملیات بازسازی نوارغزه بیش از 10 سال زمان نیاز دارد

کمیسیونر سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که عملیات بازسازی نوارغزه بیش از 10 سال زمان نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، "پیر کراهنبول" کمیسیونر سازمان ملل متحد در امور آوارگان فلسطینی (آنروا) اظهار داشت: عملیات بازسازی نوارغزه بیش از یک دهه به طول خواهد انجامید.

وی با بیان این مطلب افزود: در طول جنگ غزه دستکم 20 هزار منزل در نوارغزه تخریب شد و همچنین به زیرساخت ها در این منطقه آسیب بسیای وارد آمد.

کراهنبول در ادامه گفت: من در جریان جنگ اخیر غزه 3 بار به این منطقه سفر کردم و تاثیر جنگ بر زندگی افراد به ویژه جوانان کاملا ملموس و عمیق بود. صدها هزار کودک از آسیب های شدید رنج می برند.

این مسئول سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: 3 هزار کودک در این جنگ زخمی شدند و هزار نفر آنها تا آخر عمر معلول هستند. صدها راهنمای آنروا برای بازگرداندن زندگی به نوارغزه تلاش می کنند و این آژانس هر آنچه در توان دارد برای بازگرداندن کرامت انسانی به جامعه غزه به کار خواهد گرفت.

وی افزود: بیش از 5 هزار نفر بی دلیل تخریب منازلشان در مدارس آنروا در نوارغزه زندگی می کنند. بسیاری از مدارس ویران شده است و ما برای آموزش 240 هزار دانش آموز در غزه تلاش می کنیم، نمی توانیم آموزش را به تعویق بیندازیم چرا که این امر از نظر ما پذیرفتنی نیست.

 

کد N482201

وبگردی