آفتاب

عکاس خبری روس در اوکراین کشته شد

عکاس خبری روس در اوکراین کشته شد

مسکو- ایرنا- سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه از کشته شدن یک خبرنگار عکاس روس در اوکراین که از حدود یک ماه پیش در این کشور مفقود شده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ولادیمیر مارکین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آندره استنین عکاس خبری ریانووستی در جریان حمله نیروهای اوکراینی به کاروان پناهندگان این کشور و گروهی از شبه نظامیان کشته شده است.

وی افزود: این حادثه روز ششم ماه اوت گذشته رخ داد و استنین به همراه کاروان پناهندگان اوکراینی در جاده ای در شمال غربی منطقه دمیتروفکا در شرق اوکراین در حرکت بود که کاروان مورد حمله نیروهای تیپ 79 هوابرد اوکراین قرار گرفت.

مارکین اضافه کرد: بر اثر شلیک یک خودروی زرهی اوکراینی به سوی کاروان پناهندگان، شماری ازجمله استنین کشته شدند.

استنین یک ماه پیش در استان دونتسک اوکراین هنگام انجام ماموریت خبری خود مفقود شده و روسیه بارها از دولت اوکراین خواستار یافتن این خبرنگار شده بود.

در چهار ماه گذشته چهار خبرنگار روس در مناطق جنوب و شرق اوکراین کشته و تعدادی هم دستگیر و پس از مدتی آزاد شده اند و دولت روسیه طرف اوکراینی را به خصومت عمدی با خبرنگاران روس برای جلوگیری از انجام ماموریت خبری آنها و پیشگیری از درز اطلاعات مربوط به حوادث اوکراین متهم کرده است.

اروپام*5*391*518** 1337
کد N482126

وبگردی