آفتاب
دادستان نظامی سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد

لزوم جلوگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح

لزوم جلوگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح

نشست شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح جنوب سیستان و بلوچستان با حضور دادستان نظامی این استان برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی تمیزی در نشست شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: وظیفه نیروهای مسلح بسیار خطیر و حساس است و تعامل منطقی و سازنده و تقویت فرماندهی یکی از دیدگاه‌ها و برنامه‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وقوع یک جرم می‌تواند آسیب جدی به نیروهای مسلح وارد کرده و چه بسا امنیت ملی را به چالش بکشد، تاکید کرد: امروز با تهدیدات مختلف دشمنان، بسیار ستودنی است که با فعالیت و کوشش و اجرای برنامه‌ای مدون در بحث پیشگیری از وقوع جرم، سلامتی کارکنان را حفظ کرده و ماموریت‌های محوله را در مسیر درست هدایت کنیم و این هزینه کردن نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است.

سرپرست دادسرای نظامی چابهار در این جلسه اظهار کرد: اولویت سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم است و باید نیروهای مسلح در سطح یگان‌ها با تشکیل جلسات آگاه سازی و بصیرت افزایی، آگاهی نظامیان را نسبت به وظایف بالا ببرند.

حیدرعلی قویدل بیان کرد: باید توجه داشت زمانی نیروهای مسلح می توانند به نحو مطلوب و به درستی مأموریت های خود را انجام دهند که از سلامت کافی برخوردار باشند.

فرمانده گردان مرزی نگور با بیان این که جرم ضرب و جرح دارای ابعاد فرهنگی و اقتصادی است، ادامه داد: نیروی وظیفه جوان به دلیل فشار کاری مضاعف، خلاء‌های موجود و ساختار نامناسب سازمانی، مرتکب جرایمی مانند ضرب و جرح شده و این مدیریت هوشمندانه فرماندهان را می‌طلبد.

سرهنگ کوچکزایی افزود: مرزبانی شغلی خطیر اما سنگین و سخت است و نیروهای وظیفه از خانواده کم درآمد و بی سواد هستند و این خود عامل دیگر درگیری بوده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

کد N481997

وبگردی