آفتاب

بیش از 60 کشته و زخمی طی درگیری‌های شبه‌نظامیان در بنغازی لیبی

بیش از 60 کشته و زخمی طی درگیری‌های شبه‌نظامیان در بنغازی لیبی

منابع نظامی لیبی از کشته شدن 31 تن و زخمی شدن 35 تن دیگر در درگیری‌ها میان نیروهای خلیفه حفتر و شبه‌نظامیان مسلح در شهر بنغازی خبر دادند.

منابع نظامی لیبی از کشته شدن 31 تن و زخمی شدن 35 تن دیگر در درگیری‌ها میان نیروهای خلیفه حفتر و شبه‌نظامیان مسلح در شهر بنغازی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان، منابع امنیتی در بنغازی در شرق لیبی اعلام کردند که طی وقوع درگیری‌ها میان نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش ملی لیبی که رهبری عملیات کرامت را برعهده دارد و شبه‌نظامیان مسلح که در حال تلاش برای در دست گرفتن کنترل فرودگاه بنینا در شهر مذکور هستند 31 تن کشته و 35 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش منابع مذکور، 20 تن از نیروهای حفتر و 11 تن از شبه‌نظامیان مسلح در این درگیری‌ها کشته شدند.

فرستاده انگلیس به مقر جدید پارلمان لیبی در شهر طبرق رفت تا حمایت از پارلمان را در برابر شورایی که از سوی گروه‌های مسلح تشکیل شده، اعلام کند.

در همین راستا جاناتان پاول، فرستاده انگلیس به لیبی اعلام کرد که درگیری‌های لیبی را باید از طریق راه‌های دیپلماتیک حل کنیم و هیچ‌گاه مداخله نظامی خارجی در لیبی صورت نخواهد گرفت.

وی گفت: ما مشروعیت پارلمان را به رسمیت می‌شناسیم و درک می‌کنیم که لیبیایی‌ها از درگیری میان گروه‌های مسلح در این کشور ناخشنودند.

همچنین محمدعلی شعیب، یکی از نمایندگان پارلمان لیبی تاکید کرد که پارلمان خواهان مداخله نظامی بیگانگان در این کشور نشده بلکه از سازمان ملل خواسته تا به لیبی برای بازسازی مؤسسات خود از جمله نهادهای ارتش و پلیس کمک کند.

از سوی دیگر، در پی سقوط جنگنده وابسته به نیروهای هوایی لیبی در شهر طبرق واقع در شرق این کشور سه تن کشته شده و 9 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش منابع، این جنگنده پس از مشارکت در مراسم بزرگداشت ابراهیم عبد ربه، یکی از مسئولان پایگاه هوایی طبرق به دلیل نقص فنی در مرکز شهر مذکور سقوط کرد.

همچنین برخی از شبه‌نظامیان مصراته به بنغازی آمدند تا در کنار گروه‌هایی مسلح با ارتش ملی لیبی بجنگند.

به گزارش منابع امنیتی در لیبی، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و شبه‌نظامیان شورای انقلابیون بنغازی در نزدیکی فرودگاه بنینا رخ داد.

در همین راستا سامح شکری، وزیر خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در پاریس اعلام کرد: قاهره از پارلمان جدید لیبی و انتخاب نخست‌وزیر و دیگر مسئولان جدید دولت لیبی حمایت می‌کند.

شکری همچنین از جامعه جهانی خواست تا از مشروعیت در لیبی حمایت کند.

وی با بیان اینکه اوضاع لیبی بسیار نگران کننده است نسبت به خطر افزایش خشونت‌ها در لیبی و استفاده از راه‌حل‌های نظامی و ظهور افکار تکفیری هشدار داد.

انتهای پیام

کد N481834

وبگردی