آفتاب

کارشناس والیبال: شکست آمریکا کلید صعود به مرحله نهایی بود

کارشناس والیبال: شکست آمریکا کلید صعود به مرحله نهایی بود

کاشان – ایرنا – کارشناس و ملی پوش سابق والیبال گفت: شکست آمریکا کلید صعود ایران به جمع شش تیم مرحله نهایی مسابقات قهرمانی مردان جهان بود.

ˈمیرمصطفی شجاعیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: کسب پنج امتیاز از تیم های قدرتمند آمریکا و ایتالیا که به احتمال زیاد در دور بعد هم در گروه ایران حضور دارند، ارزش دو چندانی پیدا کرده تا صعود ایران را به جمع شش تیم برتر قهرمانی2014 لهستان هموار سازد.

وی پیروزی ایران مقابل آمریکا را کاری بزرگ دانست و افزود: ملی پوشان ایران بازی را خیلی خوب شروع کردند و توانستند با زدن سرویس های عالی و مخاطره انداختن دریافت های بازیکنان حریف دو گیم نخست بازی را با اقتدار پیروز شوند.

وی تصریح کرد: در شروع گیم سوم مربی آمریکا با درایت و تیزهوشی سیستم تیمش را عوض کرد و با تغییر پست ˈمتیو اندرسونˈ از قطرپاسور به دریافت کننده و آوردن ˈکلارکˈ در پست قطرپاسور باعث پیروزی تیمش در گیم های سوم و چهارم شد.

مدرس فدراسیون والیبال گفت: در گیم پنجم که یک رقابت نزدیک و پایاپای را از هر دو تیم شاهد بودیم، بازیکنان ایران توانستند با جنگندگی بیشتر، برد ارزشمندی را برای والیبال کشورمان رقم بزنند.

شجاعی با بیان اینکه هر دو تیم شناخت کاملی از نحوه بازی یکدیگر داشتند، خاطرنشان کرد: تیم ایران قبل از شروع این مسابقات نتیجه چند بازی دوستانه را به این تیم واگذار کرده بود و این موضوع انگیزه ملی پوشان را برای پیروز شدن افزایش داده بود.

ملی پوش سابق والیبال اظهار داشت: غیبت ˈشهرام محمودیˈ باعث شده بود که ˈامیر غفورˈ با اینکه یکی از بهترین بازیکنان میدان بود به دلیل خستگی جسمی و ذهنی در مواقعی متزلزل نشان دهد.

وی افزود: ˈاسلوبودان کواچˈ سرمربی ایران برای استراحت دادن به غفور می توانست از ˈپوریا فیاضیˈ استفاده کند ولی از این کار امتناع ورزید.

این کارشناس والیبال گفت: هرچند ایران توانسته در مقابل دو تیم سطح اول جهان پیروز شود، ولی بازیکنان نباید در اول راه شان دچار غرور شوند و بقیه تیم های گروه خود را دست کم بگیرند.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل حضور در رقابت های جهانی موفقیت خوبی برای ورزش کشور محسوب می شد، ولی امروز والیبال ایران به حدی پیشرفتی کرده که در صورت شکست مقابل تیم های قدرتمند دنیا باید دلایل باخت آن را بررسی کرد.

تیم والیبال ایران روز گذشته در بازی دوم خود در رقابت های قهرمانی مردان جهان با نتیجه 3 بر 2 برابر آمریکا به برتری رسید تا با پنج امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار گیرد.

ایران در ادامه این مسابقات روز پنجشنبه /فردا/ از ساعت 19 درسومین دیدار خود به مصاف فرانسه خواهد رفت.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان با حضور 24 کشور در چهار گروه شش تیمی به میزبانی لهستان از هشتم تا 30 شهریور برگزار می شود که تیم ملی والیبال ایران در گروه D این مسابقات با تیم های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، بلژیک و پورتوریکو همگروه است.

7565/545**1379
کد N481819

وبگردی