آفتاب

سیسی: مقابله با تروریسم مسئولیتی جهانی است

سیسی: مقابله با تروریسم مسئولیتی جهانی است

رئیس جمهوری مصر ضمن تاکید بر تمایل قاهره برای حفظ امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، تصریح کرد: مقابله با تروریسم مسئولیتی جهانی است که همگان باید به آن عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در دیدار با هیاتی از کنگره آمریکا به ریاست هوارد میکون، رئیس کمیته خدمات نظامی گفت: کسانی که فکر می‌کنند مقابله با تروریسم تنها به بعد امنیتی منحصر می‌شود، سخت در اشتباهند. بعد امنیتی بعدی مهم و محوری است، اما برررسی این بعد باید با اتخاذ اقداماتی در زمینه اقتصادی و اجتماعی نیز همراه باشد.

وی گفت: تروریسم در منطقه گسترش یافته برای همین کشورهای ابرقدرت باید به مسئولیت‌های خود برای اتخاذ اقدامات فوری جهت حمایت از کشورهای منطقه و افزایش تلاش برای بازگرداندن کشورهایی که از تروریسم رنج می‌برند به حالت عادی عمل کنند.

سیسی ضمن تاکید بر تمایل قاهره به حفظ امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: هرگونه اقدامی در منطقه باید از طریق در نظر گرفتن مسائل امنیتی مصر و دیگر کشورهای عربی خلیج فارس صورت بگیرد.

اعضای کنگره آمریکا نیز در این دیدار ضمن تایید اقدامات مصر در دوره آتی در زمینه سیاسی و اقتصادی، تلاش مصر برای تحقق ثبات و تلاش قاهره برای برقراری آتش بس میان فلسطین و اسرائیل را ستودند.

اعضای مذکور همچنین ضمن گفت‌وگو در خصوص موافقت بر سر واردات بالگردهای آپاچی به مصر اعلام کردند که مقابله با تروریسم جنگ مشترکی است که مصر و آمریکا برای انجام آن با هم همکاری می‌کنند.

ایهاب بدوی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که سیسی همچنین در خصوص تحولات اوضاع سیاسی در مصر طی سه سال اخیر و تحولات منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

سیسی در خصوص جنگ با تروریست‌ها در شبه جزیره سینا گفت: کشور مصر حفظ حیات شهروندان خود در سینا را بسیار مهم می‌داند و تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به شهروندان در اثنای درگیری‌ها با گروه‌های تندرو در سینا به کار می‌گیرد.

همچنین سامح شکری، وزیر خارجه مصر در نشستی با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه ضمن تاکید بر اینکه مصر شریک اساسی در حمایت از ثبات در منطقه به ویژه در مقابله با تروریسم در کشورهای عربی باقی خواهد ماند، گفت: میان قاهره و پاریس توافق بر سر کارآمد سازی اقدامات مشترک حاصل شده است.

انتهای پیام

کد N481795

وبگردی