آفتاب
بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا:

سفر ظریف نشاندهنده گشایش روابط ایران و اتحادیه اروپاست

سفر ظریف نشاندهنده گشایش روابط ایران و اتحادیه اروپاست

ظریف در این سفر می‌كوشد چهره‌ای تازه و معقول كه خواهان تعامل و روابط منطقی با دنیا و بالاخص اتحادیه اروپاست را نشان دهد./این سفر با توجه به در پیش بودن دور آتی مذاكرات، به تفاهم و نزدیك كردن دیدگاه‌ها كمك می‌كند.

یك تحلیل مسائل سیاست خارجی معتقد است كه سفر وزیر امور خارجه كشورمان به اروپا نشاندهنده گشایش روابط ایران و اتحادیه اروپاست.

علی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سفر اخیر محمدجواد ظریف به سه كشور اروپایی گفت: این سفر می‌تواند به گسترش و بهبود روابط ایران با كشورهای اروپایی كمك كند.

وی ادامه داد: ظریف در این سفر تلاش می‌كند تا ضمن بهبود روابط دیپلماتیك این كشورها با ایران، سرمایه‌گذاران خارجی را نیز برای سرمایه‌گذاری در ایران متقاعد كند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینكه سفر محمدجواد ظریف به سه كشور اروپایی نشاندهنده گشایش روابط ایران و اتحادیه اروپاست، اظهار داشت: ظریف در این سفر می‌كوشد چهره‌ای تازه و معقول كه خواهان تعامل و روابط منطقی با دنیا و بالاخص اتحادیه اروپاست را نشان دهد.

بیگدلی با اشاره به دیدار ظریف با كاترین اشتون و فدریكا موگرینی در این سفر یادآور شد: از سوی دیگر این سفر با توجه به در پیش بودن دور آتی مذاكرات، به تفاهم و نزدیك كردن دیدگاه‌ها كمك می‌كند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی افزود: از آنجایی كه خانم اشتون نماینده گروه 1+5 است، دریافت‌كننده پیام‌هایی از سوی آقای ظریف برای كشورهای 1+5 است و از سوی خانم اشتون نیز از سوی 1+5، پیام‌هایی برای ایران دریافت می‌كند.

وی در پایان تاكید كرد: بهرحال فضایی كه در عرصه سیاست خارجی ایران حاصل شده است نشان از موفقیت دولت در عرصه دیپلماسی است و نشان می‌‌دهد كه ایران برای گسترش و بهبود روابط با دنیا برنامه‌های خوبی در دست دارد.

کد N481792

وبگردی