آفتاب

یک فعال دانشجویی: همه جهان اسلام در برابر شایعات وهابیون باید متحد شوند

یک فعال دانشجویی: همه جهان اسلام در برابر شایعات وهابیون باید متحد شوند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: واجب است که همه جهان اسلام در قبال شایعات وهابیون با یکدیگر متحد شوند چرا که آن چیزی که در سر دشمنان اسلام می‌گذرد به ضرر تمام مسلمانان است.

سامان روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مساله نبش مقبره مطهر پیامبر (ص) به صورت رسمی از طرف دولت عربستان اعلام نشده و فقط یک پیشنهاد از طرف جمعی از وهابیون به مسئولین مسجدالنبی بوده است اما در طول تاریخ وهابیون و بنیانگذاران آن از سر جهالت و یا از قصد تحرکاتی را علیه جهان اسلام انجام دادند.

وی ادامه داد: خراب کردن آثار و بناهای اسلامی و مخالفت با اصل دین اسلام از جمله کارهای آنان است. به نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند توجه جهان اسلام را از فاجعه غزه به سمت چیز دیگری جلب کنند. دشمن مشترک برایشان معنا ندارد و آنها با جهان استکبار هم‌پیمان شده‌اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آنچه که در اولویت قرار دارد واکنش متحد همه جهان اسلام در قبال این کار است چرا که ضرر این اتفاق برای تمام مسلمانان است.

روحانی ادامه داد: تمام مسئولین و سیاستمداران چه شیعه و چه سنی در قبال این وضعیت باید اتحاد داشته باشند و کار مشترکی را انجام دهند. به نظر من مسئولین و علمای اهل سنت بیشتر از دیگران در این بین باید نقش داشته باشند چرا که افکار عمومی وهابیون را با اهل تسنن مشترک می‌دانند.

انتهای پیام

کد N481697

وبگردی