آفتاب

گزارش FIVB: روزهای رویایی والیبال ایران

گزارش FIVB: روزهای رویایی والیبال ایران

پیروزی ارزشمند ایران برابر قهرمان لیگ جهانی 2014، فدراسیون جهانی والیبال را به تحسین واداشت.

به گزارش ایسنا، شاگردان کواچ در دومین دیدار خود برابر سخت‌ترین حریف گروه خود، آمریکا را 3 بر 2 شکست داد. نتیجه‌ای که سایت فدراسیون جهانی از آن با عنوان شروع رویایی یاد کرده است. سایت فدراسیون جهانی والیبال نوشت:

«ایران با یک پیروزی تکان دهنده برابر آمریکا دومین پیروزی مهم و ارزشمند خود را در مسابقات قهرمانی والیبال جهان به دست آورد.


نکات کلیدی:

* ایران برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان در دو بازی نخست پیروز شد.


* ایران با پیروزی برابر آمریکا در مصاف‌های رودررو با این تیم به یک اختلاف رسید. (3-2)

متیو اندرسون و تایلور ساندر با 26 و 25 امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان میدان بودند اما نمایش آنها برای بازگشت کامل آمریکا به مسابقه کافی نبود. امیر غفور با 21 امتیاز در ست پایانی تعیین کننده ظاهر شد و هم‌تیمی او مجتبی میرزاجانپور نیز با 13 امتیاز عملکرد خوبی داشت.


در ست نخست کار پایاپای پیش می‌رفت و آمریکا دو بار پیش افتاد اما ایران سریع واکنش نشان داد و در امتیاز 15 کار را به تساوی کشاند. ساندر بار دیگر برتری را برای آمریکا رقم زد اما زوج غلامی و موسوی با دفاع خوب ایران را به بازی برگرداندند و موسوی ستاره ایران با کسب دو امتیاز پیاپی برتری 25 بر 23 ایران را رقم زد.

در ست دوم ایران در سرویس زدن پیشرفت چشمگیری داشت؛ غلامی، قائمی و غفور 5 امتیاز سرویس به دست آوردند تا ایران 15 بر 12 پیش بیفتد. با این برتری حمله ایران نیز به خوبی کارش را انجام داد و قهرمان آسیا به آسانی کنترل بازی را در دست گرفت. سرویس‌های خوب مشکل اصلی آمریکا بود و این ست با اختلاف 7 امتیاز 25-19 به سود ایران رقم خورد.


در ست سوم جان اسپرو، سرمربی آمریکا همان تغییر تاکتیک بازی بلژیک که جواب داده بود را بار دیگر انجام داد. کلارک جای اندرسون را در حمله از پشت خط گرفت و اندرسون همانند ساندر به کنار تور رفت. این تغییر بسیار خوب جواب داد و آمریکا 21 بر 14 از ایران پیش افتاد. ایران هر چند در امتیازهای پایانی مقاومت از خود نشان داد اما برتری در ست چهارم 25 بر 19 به سود آمریکا رقم خورد.

با وجود تلاش ایران برای به پایان رساندن بازی در ست چهارم آمریکا به روند ست قبل ادامه داد و این ست را نیز 25 بر 18 به سود خود پایان داد.


ست پنجم یک پیکار حماسی بود. ایران 3 بر یک جلو افتاد و در یک امتیاز حساس غفور با دفاع خوب 8 بر 5 ایران را پیش انداخت تا جای دو تیم در زمین عوض شود. در شرایطی که ست پنجم می‌توانست به آسانی تمام شود، هولت با دو دفاع برابر کار را در امتیاز 13 به تساوی کشاند. در شرایطی که ایران 16 بر 15 پیش افتاده بود، آبشار بلند آمریکایی‌ها به اوت رفت و ویدیو چک نیز سودی نبخشید تا ایران فاتح این دیدار سخت شود.»

کد N481662

وبگردی