آفتاب

یک فعال دانشجویی: مسلمانان باید جلوی تفرقه‌افکنی‌های وهابیان را بگیرند

یک فعال دانشجویی: مسلمانان باید جلوی تفرقه‌افکنی‌های وهابیان را بگیرند

دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: بحث تغییر مقبره پیامبر (ص) چه یک نظریه باشد و چه واقعیت، باید به شدت جلوگیری شود. مسلمانان نباید بگذارند کسانی مانند وهابیان بین سنت و شیعه تفرقه بیندازند.

مقداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح موضوع نبش مضجع مطهر پیامبر (ص) که توسط وهابیون اعلام شده، گفت: سندی که این بحث در آن مطرح شده یک سند خاص است. اولین بار این طرح از روزنامه انگلیسی نقل قول شده بود که خود آن جای تامل دارد. می‌شود گفت که شاید قصد اصلی وهابیان هم این نباشد چرا که آنها خود دست‌نشانده انگلیس هستند.

وی ادامه داد: به نظر من بیان این طرح در یک روزنامه انگلیسی برای سنجش افکار عمومی شیعیان، سنی‌ها،‌ مسلمانان و مردم جهان است. آنها می‌خواهند ببینند که عکس‌العمل مردم نسبت به چنین اتفاقی چه خواهد بود. اگر زیاد واکنش غیرقابل قبول و مستحکمی نبینند ممکن است که بخواهند در آینده نه چندان دور این کار را واقعا انجام دهند.

دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی همچنین گفت: آنها نسبت به عکس‌العمل مسلمانان است که برنامه‌های بعدی خود را دنبال می‌کنند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرایط مسلمانان بسیار خاص است. کسانی مثل داعشی‌ها به اسم اسلام چهره اصیل و رحمانی اسلام را خدشه‌دار کنند. این دست از گروه‌ها می‌خواهند وحدت بین مسلمانان از بین برود.

این فعال دانشجویی با تاکید بر نقش استکبار جهانی در تفرقه‌اندازی بین مسلمانان، گفت: پشت پرده تمام گروه‌های افراطی به‌ اصطلاح اسلامی، استکبار جهانی و آمریکاست. مسلمانان به خوبی به شخصیت الهی و اجتماعی و معنوی پیامبر (ص) آگاه هستند و می‌دانند که ایشان بالاترین مرتبه را در تمام این حوزه‌ها دارد. اگر این جسارت انجام شود جسارت بزرگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت مقابله با این طرح، افزود: افکار عمومی و مسلمانان به شدت باید با چنین طرحی برخورد کنند و هیچ غفلتی هم در این زمینه قابل پذیرش نیست. طوری باید با این طرح مبارزه شود که مبتکرش دیگر جرأت نکند در ذهنش چنین طرح‌هایی بپروراند، مسلمانان به شدت در این زمینه وظیفه دارند.

سلطانی با بیان اینکه سیاسیون نیز باید انزجار خود را از این طرح نشان دهند، گفت: به جز مردم عادی سیاسیون نیز باید انزجار خود را بیان کنند و این جسارت را به چالش بکشانند و با آن برخورد کنند. اگر ما وظیفه خودمان را درست انجام ندهیم کربلا باز هم تکرار خواهد شد.

دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی همچنین خاطرنشان کرد: چه این طرح یک نظریه باشد و چه یک واقعیت، باید با آن برخورد شود. نباید بگذاریم که بین اهل سنت و شیعه تفرقه ایجاد شود. باید مسلمانان واقعی و طاغوتیان تفکیک شوند. طرح چنین مساله‌ای از یک تفکر شیطانی سرچشمه می‌گیرد. اگر خدای نکرده اهمالی پیش بیاید و این اتفاق صورت بگیرد یک آسیب دو طرفه برای تفرقه‌اندازان و مسلمانان به حساب می‌آید.

وی در پایان گفت: باز هم باید به منبع این خبر رجوع کرد چرا که آنها همیشه به دنبال بر هم زدن آرامش مسلمانان هستند. دیدید که تا مردم ایران به حمایت از مردم فلسطین بلند شدند شایعه کردند که فلسطینیان ناصری هستند پس منبع خبر بسیار مهم است و حتی اگر شایعه هم باشد باید با آن مقابله کرد.

انتهای پیام

کد N481657

وبگردی