آفتاب
در دیدار سفیر ایران با وزیر دولت مرکزی هند عنوان شد/

همکاری ایران و هند برای توسعه حمل ونقل،کشتیرانی و بنادرتقویت می شود

همکاری ایران و هند برای توسعه حمل ونقل،کشتیرانی و بنادرتقویت می شود

دهلی نو - ایرنا - ˈنیتین گادکاری ˈ وزیر راه و کشتیرانی دولت جدید هند در دیدار سفیر کشورمان از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال و تاکید کرد که دولت جدید در هندوستان تصمیم گیر و اجرایی است.

به گزارش ایرنا، ˈ غلامرضا انصاری ˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دهلی نو با ˈ نیتین گاد کاری ˈ (Nitin Gadkari)که همزمان در امور توسعه شهری و منابع آبی در کابینه هند مسوولیت دارد، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که همزمان با 100روز فعالیت دولت جدید هند برگزار شد، سفیر کشورمان ابراز امیدواری کرد در دوره جدید روابط ایران و هند به خصوص در حوزه هایی که آقای گاد کاری مسوولیت دارد، گسترش یابد.

انصاری تاریخ کهن روابط ایران و هند را سرمایه ای عظیم برای توسعه روابط دو جانبه دانست و اظهارداشت: دولت دکتر روحانی اهتمام ویژه ای برای توسعه شرق ایران ، توسعه بنادر، کشتیرانی و حمل و نقل دارد.

وی با اشاره به تجربه هندوستان در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل ریلی، گفت: زمینه های مناسبی برای سرمایه گذاری و گسترش همکاری ها بین هند و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

سفیر کشورمان برای آشنایی بیشتر از ظرفیت ها و توانمندهای یکدیگر خواستار تبادل هیات های مختلف بین ایران و هند شد.

وزیر راه و کشتیرانی هند نیز ضمن استقبال از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ، گفت: دولت جدید هند یک دولت کاملا اجرایی و تصمیم گیر است.

وی با اشاره به اینکه هند در زمینه حمل ونقل ریلی موفق عمل کرده اظهارداشت: ما خیلی خوشحال می شویم که تجربیات را در اختیار ایران قرار بدهیم.

گاد کاری از تبادل هیات های تخصصی و فنی و در سطوح بالا بین هند و ایران استقبال کرد و گفت: توسعه روابط با ایران در زمینه های مختلف در برنامه است.

آساق * 1 * 1519 *
کد N481510

وبگردی