آفتاب

فراخوان رهبر حوثی‌ها برای برگزاری تظاهراتی دیگر/تاکید گروه حوثی بر ادامه مذاکرات

فراخوان رهبر حوثی‌ها برای برگزاری تظاهراتی دیگر/تاکید گروه حوثی بر ادامه مذاکرات

به دنبال موافقت رئیس جمهوری یمن با استعفای دولت کنونی و تشکیل دولت جدید گروه حوثی‌ مخالفت خود را با طرح ریاست جمهوری یمن برای حل بحران در کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، گروه حوثی‌ مخالفت خود را با طرح ریاست جمهوری یمن برای حل بحران کشور که براساس آن دولت کنونی برکنار و دولت جدید ظرف یک هفته تشکیل می‌شود و همچنین کاهش قیمت فرآورده‌های نفتی اعلام کرد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه حوثی‌ اعلام کرد: مسائلی که در این طرح مطرح شده خواسته‌های ما را محقق نمی‌کند. برای همین ما با این طرح مخالفیم و همچنان بر دولت فشار می‌آوریم و هیچ گاه تسلیم نمی‌شویم اما درهای مذاکرات را نخواهیم بست.

رئیس جمهوری یمن در دیدار گسترده ملی روز گذشته دولت کنونی را برکنار کرد و قرار است قیمت فرآورده‌های نفتی را کاهش بدهد تا بحران کشور پایان یابد.

همچنین خبرگزاری یمن (سبأ) به نقل از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن اعلام کرد: ما در حال حاضر در شرایط سختی به سر می‌بریم و بین دو راهی قرار داریم که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم.

از سوی دیگر، فارس السقاف، مشاور سیاسی رئیس جمهوری یمن اعلام کرد: حوثی‌ها با اقدامی که برخوردی عجولانه و بی‌رحمانه است به طرح ما واکنش نشان دادند و این طرح را مورد بررسی قرار ندادند.

وی گفت: این نشان می‌دهد که حوثی‌ها اهداف دیگری دارند و می‌خواهند از خواسته‌های خود به عنوان بهانه‌ای برای تحقق اهداف دیگر استفاده کنند.

در همین راستا عبدالملک حوثی، رهبر گروه حوثی‌ در پیامی از تمامی یمنی‌ها خواست تا امروز (چهارشنبه) در میدان التغییر در مرکز صنعا تجمع کرده و همچنان تا سرنگونی دولت و لغو تصمیم افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و اجرای نتایج مذاکرات ملی همچنان پایدار باشند.

انتهای پیام

کد N481493

وبگردی