آفتاب

ابراز امیدواری میرکوهی برای تصویب نهایی طرح کاداستر

ابراز امیدواری میرکوهی برای تصویب نهایی طرح کاداستر

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت که لایحه وکالت توسط قوه قضاییه تهیه شده است.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به لایحه وکالت اظهار کرد: این لایحه توسط قوه قضاییه تهیه شده و پس از تصویب در دولت، چندین بار به قوه قضاییه ارسال شد و تغییراتی در آن به وجود آمد.

وی با یادآوری اینکه لایحه وکالت در شرف ارسال به مجلس است، ادامه داد: در مجلس نیز نمایندگانی از وزارت دادگستری و قوه قضاییه و وکلا حضور خواهند داشت و نظرات خود را مطرح می کنند، ولی در مجموع لایحه را مجلس تصویب می‌کند و مجلس می‌تواند در صورت لزوم مجددا لوایح را تغییر دهد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری درباره طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی گفت: این طرح در کمیسیون قضایی مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد ولی شورا از آن ایراد گرفت و مجددا به کمیسیون قضایی مجلس برگشت. اکنون پس از رفع ایرادات مجددا به شورای نگهبان فرستاده شده است.

میرکوهی درباره عدم اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری خاطرنشان کرد: زمانی که این قانون به تصویب رسید، پیش‌بینی شد که این قانون شش ماه بعد از تصویب لازم‌الاجرا می‌شود تا دستگاه‌های مربوطه زمینه لازم را در جهت اجرای قانون فراهم کنند. قوه قضاییه به مجلس پیشنهاد کرده که شش ماه اجرای آن تمدید شود.

وی بدر ادامه گفت: اگر کانون وکلای دادگستری بخواهد از مواد این لایحه برای آزمون وکالت استفاده کند ایرادی ندارد. این موضوع بستگی به دستگاهی دارد که می خواهد آزمون را برگزار کند.

میرکوهی یادآور شد که در حال حاضر قانون فعلی آیین دادرسی کیفری اجرایی است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به طرح کاداستر، اظهار کرد: این طرح دو بار در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد ولی هر بار شورا از آن ایراد گرفت. اکنون ایرادات نسبت به طرح مذکور در صحن مجلس برطرف و به شورای نگهبان ارسال شده است. امیدواریم این بار طرح کاداستر به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام

کد N481475

وبگردی