آفتاب

برای مقابله با داعش/مسیحیان روستاهای مرزی لبنان مسلح شدند

برای مقابله با داعش/مسیحیان روستاهای مرزی لبنان مسلح شدند

بیروت – ایرنا – مسیحیان روستاها و شهرک های لبنانی در مرزهای با سوریه برای دفاع از خود و مقابله با حمله احتمالی گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره سلاح بدست گرفتند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون لبنانی « الجدید» فیلمی را منتشر کرد که مسیحیان روستاهای مرزی لبنانی در دشت بقاع از منطقه القاع تا راس بعلبک مسلحانه هنگام شب در حال گشتی زنی هستند تا در صورت هرگونه حمله گروه های تروریستی تکفیری غافلگیر نشوند و آماده دفاع از خود، روستا و خانواده شان باشند.

براساس این گزارش مسیحیان روستاهای مرزی لبنان بعد از افزایش احتمال نفوذ و حمله گروه های تروریستی داعش وجبهه النصره به شهرک های دشت بقاع در شرق لبنان همزمان با شروع درگیری های جدید در منطقه القلمون سوریه ، تصمیم گرفته اند تا مسلح شوند.

« امیل رحمه» نماینده شهرستان بعلبک استان هرمل در مجلس لبنان گفت : لبنان با یک خطر جدی مواجه است و همه روستاها و شهرک های مرزی اعم از شیعه ، سنی و مسیحی در معرض تهدید گروه های تروریستی تکفیری قرار دارند.

وی تاکید کرد که با توجه به وجود این خطر همه باید در آماده باش کامل باشیم.

یک نیروی مسیحی مسلح هم که درحال گشتی زنی بود، تاکید کرد که هدف اصلی ما حمایت از روستا و خانواده ها است و تنها در شب فعال هستیم و در هیچ اموری هم دخالت نمی کنیم.

نیروی همراه وی گفت که شب و روز باید از روستاها ، مرزها و خانواده ها دفاع کنیم و از ارتش لبنان انتظار داریم از ما حمایت کند.

گزارشگر الجدید گفت که همه اهالی یکی از شهرک ها از افسران بازنشسته تا صاحبان مغازها ، کارکنان دولتی و کارگران و حتی دانشجویان مسلح شده و در تلاش برای دفاع از مرزهای لبنان و حمایت از شهرک و خانواده خود در مقابل گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه لنصره هستند.

خاورم ** 1324
کد N481393

وبگردی