آفتاب
والیبال قهرمانی مردان جهان؛

صدرنشینی ایران و لهستان در پایان چهارمین روز/ استرالیا نخستین مغلوب آسیایی

صدرنشینی ایران و لهستان در پایان چهارمین روز/ استرالیا نخستین مغلوب آسیایی

تهران - ایرنا - تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در پایان چهارمین روز رقابت های قهرمانی جهان در صدر جدول گروه های چهار و یک قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، چهارمین روز مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان شب گذشته با برگزاری 6 دیدار به پایان رسید.

در گروه یک ابتدا صربستان موفق شد با حساب 3 بر یک و امتیازهای 25 بر 17، 20 بر 25، 25 بر 21 و 25 بر 21 از سد آرژانتین با هدایت خولیو ولاسکو بگذرد تا به این ترتیب، شکست دیدار افتتاحیه اش در برابر لهستان را جبران کرده باشد.

دیدار دوم این گروه میان ونزوئلا و کامرون برگزار شد که ونزوئلا 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 21، 31 بر 33 و 25 بر 14 حریف آفریقایی خود را از پیش رو برداشت و به 3 امتیاز دست یافت.

بازی آخر گروه یک را نیز لهستان و استرالیا برگزار کردند که لهستانی های میزبان موفق شدند در 3 ست پیاپی و با امتیازهای 25 بر17، 25 بر 19 و 25 بر 22 استرالیا شکست دهند تا با 6 امتیاز در صدر جدول گروه خود بایستند. استرالیا در دومین دیدار خود در این رقابت ها، نخستین شکست نماینده آسیا را رقم زد.

در جدول رده بندی این گروه پس از لهستان تیم های آرژانتین، استرالیا، ونزوئلا و صربستان با 3 امتیاز و به ترتیب معدل ست و پوئن بهتر نسبت به یکدیگر در رده های دوم تا پنجم قرار گرفتند. کامرون هم بدون کسب امتیاز در قعر جدول گروه یک نشسته است.

اما در رقابت های گروه چهار یعنی جایی که تیم ملی والیبال ایران در آن حضور دارد، روز سه شنبه ابتدا ایران موفق شد در دیداری پایاپای و نفسگیر با نتیجه 3 بر 2 از سد قهرمان لیگ جهانی 2014 آمریکا بگذرد و با این پیروزی 5 امتیازی شده و تا صدر جدول گروه بالا بیاید.

در دیدار دوم این گروه بلژیک با حساب 3 بر صفر و امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 17 و 25 بر 20 به راحتی از سد پورتوریکو گذشت و با سه امتیازی که به دست آورد به رده دوم جدول گروه صعود کرد.

دیدار سوم گروه چهار نیز میان دو تیم ایتالیا و فرانسه برگزار شد که ایتالیایی ها با یک برد ناپلئونی فرانسه را در ست پنجم پشت سر گذاشته و دو امتیاز از این بازی گرفتند. ایتالیا که دو ست ابتدایی بازی را با امتیاز مشابه 25 بر 20 به فرانسه باخته بود از ست سوم به بازی برگشت و موفق شد امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 13 و 15 بر 12 را به سود خود رقم بزند تا پیروز این ماراتن دو ساعته باشد.

در جدول رده بندی این گروه پس از ایران و بلژیک تیم های فرانسه، امریکا، ایتالیا و پورتوریکو سوم تا ششم هستند.

تیم ملی والیبال ایران فردا پنج شنبه در سومین مسابقه خود در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف فرانسه می رود.

برنامه دیدارهای امروز (چهارشنبه) این رقابت ها که در گروه های دو و سه پیگیری می شود، به قرار زیر است:

ساعت 15:40

آلمان - کوبا (گروه دو – شهر کاتوویسا)

بلغارستان – کانادا (گروه سه – شهر گدایسک)

ساعت 19:10

فنلاند - کره جنوبی (گروه دو – شهر کاتوویسا)

چین - مکزیک (گروه سه – شهر گدایسک)

ساعت 22:55

برزیل - تونس (گروه دو – شهر کاتوویسا)

روسیه - مصر (گروه سه – شهر گدایسک)

ورزشی(1)**1379
کد N481384

وبگردی