آفتاب
هدایت هاشمی مطرح کرد

کارگردانهای خانه نشین تئاتر برگشتند؟

کارگردانهای خانه نشین تئاتر برگشتند؟

هدایت هاشمی با اظهار تأسف از وضعیت فعلی تئاتر گفت: فکر می‌کردیم با تغییر دولت بسیاری از کارگردان‌های حرفه‌ای و مطرح تئاتر به این حوزه برمی‌گردند اما این اتفاق نیفتاد.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: سال گذشته همه ما تصور می‌کردیم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بسیاری کارگردان‌های حرفه‌ای و مطرحی که در سال‌های گذشته خانه‌نشین شده بودند به تئاتر برمی‌گردند اما نبود بودجه و برنامه مناسب باعث شده آن‌ها همچنان از صحنه دور بمانند.

هاشمی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد اظهار تأسف کرد: ظاهرا سال فرهنگ است اما هنوز رفتار خوب فرهنگی با هنرمندان تئاتر ندیده‌ایم و از دولت تدبیر و امید بسیار عجیب است که این گونه نسبت به هنرمندان بی‌تفاوت باشد.

این بازیگر درباره فعالیت‌های اخیرا در حیطه بازیگری تئاتر گفت: همچنان منتظر بازگشت هنرمندان حرفه‌ای تئاتر هستم. البته خوشبختانه در نمایش «مردی برای تمام فصول» به کارگردانی آقای فرمان‌آرا بازی می‌کنم و بسیار خوشحالم بعد از چند سال که ایشان دغدغه اجرای این نمایش را داشت، اجرای این اثر قطعی شد و آبان‌ماه شاهد اجرای یکی از بهترین نمایشنامه‌ها و آثار نمایشی خواهیم بود.

هاشمی همچنین با ابراز خرسندی از اجرای دوباره «مرگ فروشنده» به کارگردانی نادر برهانی‌مرند افزود: در اجرای اول این نمایش خاطرات بسیار خوبی برایم رقم خورد و در آن دوره اجراهای بسیار موفقی داشتیم که برای همه ما به یاد ماندنی است. متأسفانه در اجرای دوم نتوانستم در کنار گروه باشم اما همچنان گروه بازیگران درخشانی در این نمایش بازی می‌کنند و امیدوارم این اثر در اجرای دوباره هم همچنان موفق باشد.

او درباره احتمال حضورش در جشنواره تئاتر فجر گفت: متأسفانه در این دوره از جشنواره فجر غیبت خواهم داشت. اما همچنان از اجرای دو نمایش «مردی برای تمام فصول» و «مرگ فروشنده» بسیار خوشحالم چون این دو نمایش آدم را به یاد تئاترهای ناب قدیم می‌اندازد.

انتهای پیام

کد N481302

وبگردی