آفتاب

این گل‌ها را یک جور دیگر ببینید!

این گل‌ها را یک جور دیگر ببینید!

یک هنرمند با دستمایه قرار دادن موضوع «گل» برای نقاشی‌هایش، آثار متفاوتی را در گالری هما به نمایش گذاشته است.

ساله شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نمایشگاه «گل؟ گل» اظهار کرد: در این نمایشگاه 15 تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف و با موضوع گل به نمایش گذاشته شده است. این کارها سبک خاصی ندارند چون معتقدم از اواخر قرن بیستم به بعد سبک گرایی به آن شکل مرسوم‌اش وجود ندارد. آثار این نمایشگاه با تکنیک اکرلیک روی مقوا خلق شده‌اند.

او افزود: قبل از هر چیز جذابیت بصری گل‌ها مرا به سمت این سوژه کشاند. هنگام طراحی و نقاشی از گل‌ها و گیاهان، رفته‌رفته به بیان‌مند بودنشان پی می‌بردم. این مجموعه قبل از هر چیز مطالعاتی بصری روی گل بوده و همواره اصرار داشته‌ام که نام گل‌ها و گیاهان، ساختار و ساختمان‌شان را نشناسم تا این مطالعه خاص بصری و فرمال باقی بماند.

نمایشگاه «گل؟ گل»

این هنرمند همچنین عنوان کرد: علاقه و شیفتگی من به چهار قرن نقاشی از سده شانزدهم تا پایان سده نوزدهم میلادی، طبیعتا مرا به سمت نقاشانی مثل راخل رویش، یان دوهم، جولی هریس و دیگران سوق داد. در طول این مسیر با نقاشی‌های گیاه‌شناسانی که به واقع در زمان حیات‌شان به عنوان نقاش یا تصویرگر مطرح نبوده‌اند مواجه شدند. آثار این باغبان‌های خوش‌ذوق مرا شگفت‌زده کرد و بی‌شک بر ترکیب‌بندی‌های این مجموعه تأثیر شگرفی داشت.

شریفی ادامه داد: در این نمایشگاه صرفا با سوژه گل بازی شده است و برداشت شخص من از این موضوع است اما آنچه که مورد نظرم بوده این بود که این برداشت شخصی را بیان نکنم و اجازه دهم مخاطب با نگاه شخصی خودش به آثار نگاه کند. ممکن است مفاهیمی که از آن‌ها برداشت می‌شود برای هر شخص متفاوت باشد. خط دادن به مخاطب را هنگام دیدن آثارم نمی‌پسندم.

او خاطر نشان کرد: هنگام کشیدن نقاشی‌ها به دقت و ظرافت روی فرم آن‌ها و بیان طبیعت‌گرایانه در ترکیب‌بندی‌ها دقت داشتم و دوست داشتم کارهایم در عین سادگی سیال باشد.

نمایشگاه «گل؟ گل»

ساله شریفی متولد 1368 و دارای دیپلم نقاشی از هنرستان هنرهای زیبای تهران و مدرک کارشناسی گرافیک از دانشکده هنر معماری است. آثار او تاکنون در چندین نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه «گل؟گل» دومین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است.

این نمایشگاه از 7 تا 18 شهریورماه از ساعت 11 تا 19 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 در گالری هما به نشانی خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

انتهای پیام

کد N481301

وبگردی