آفتاب
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان؛

۲۲ پژوهشسرای دانش آموزی فعال است

۲۲ پژوهشسرای دانش آموزی فعال است

۲۲ پژوهش سرا در راستای کیفیت بخشی به آموزش، تعمیق باورهای دانش آموزان و تلفیق آموزش‌های نظری با مهارت‌های عملی در کرمان فعال است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پژوهش در عمل و تشویق دانش آموزان به کارهای پژوهشی یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با شعار آموزش کاربردی است.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمد اسلامی در حاشیه بدرقه ۹۰ دانش آموز کرمانی به جشنواره خوارزمی افزود: سال گذشته تعداد پژوهش سراهای کشور از ۳۰۰ به ۴۰۰ مرکز ارتقا یافته است.

وی اظهار کرد: سال ۱۳۸۴ تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی در کشور ۲۳۰ مرکز بوده و در هشت سال گذشته فقط ۸۰ پژوهشسرا در کشور ساخته شده که قابل مقایسه با سال گذشته نیست.

اسلامی گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی با هدف گسترش فرهنگ تحقیق، پژوهش، شکوفایی استعداهای بالقوه و رشد خلاقیت دانش آموزان با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت تاسیس شده‌اند.

وی افزود: پژوهش سرا‌ها در تنوع بخشی به محیط‌های آموزشی نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: دانش آموزان بر‌تر جشنواره‌های پژوهشی در کشور از امتیازات خاصی از قبیل پذیرش در کنکور سراسری بدون شرکت در آزمون برخوردار هستند.

اسلامی ادامه داد: دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی می‌توانند از خدمات پژوهشسرا‌ها استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از والدین دانش آموزان خواست زمینه مراجعه و حضور فرزندانشان را در این مراکز علمی پژوهشی فراهم کنند.

وی از کسب رتبه نخست استان کرمان در ارسال طرح به جشنواره خوارزمی خبر داد و گفت: ۶۰ طرح ۹۰ دانش آموز کرمانی برای دفاع به دبیرخانه این جشنواره دعوت شده است.

کد N481300

وبگردی