آفتاب

برنامه جهانی غذا : کمک رسانی به آوارگان سوری به بالاترین حد خود رسید

برنامه جهانی غذا : کمک رسانی به آوارگان سوری به بالاترین حد خود رسید

نیویورک - ایرنا - برنامه جهانی غذا روز سه شنبه اعلام کرد که این نهاد وابسته به سازمان ملل درماه اوت موفق شده است با ورود به مناطقی که دسترسی به ان امکان پذیر نبود بیش از4میلیون ویکصد هزارنفر ازآوارگان وآسیب دیدگان سوری را زیرپوشش کمک رسانی خود قرار دهد.

محمد هادی سرپرست دفتر هماهنگی منطقه ای برنامه جهانی غذا روزسه شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که کارکنان این نهاد بین المللی ازتاریخ 25 ماه ژوئیه امسال موفق شده اند باعبوراز5 گذرگاه مرزی درکشورهای ترکیه واردن شمار زیادی ازمردم سوریه را که برخی ازآنان ماه ها ازدسترسی به مواد غذایی کافی محروم بودند زیر پوشش کمک رسانی های خود قرار دهند.

به گفته سرپرست دفترهماهنگی برنامه جهانی غذا کاروان های کمکی این نهاد در هفته های اخیر موفق شده اند کمک رسانی به برخی ازنقاط کشور را که تا کنون دسترسی به آن ها غیرممکن بوده است به بالاترین میزان خود درسه سال گذشته برسانند.

وی با قدردانی ازتسهیلاتی که طرفین درگیر درسوریه برای رساندن کمک به برخی نقاط این کشور فراهم کرده اند خواستار ادامه این همکاری ها شده واظهار امیدواری کرده است که نهادهای کمک رسانی بتوانند درسایه این همکاری ها در هفته ها وماه های آینده شمار بیشتری ازشهروندان دورازدسترس سوریه را زیر پوشش قرار دهند.

در اواسط ماه ژوئیه امسال شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه 2165 این شورا مجوز عبور کاروان های کمک رسانی این سازمان از چهار گذرگاه مختلف در مرز های اردن و ترکیه به درون خاک سوریه صادر نمود.

به گزارش منابع خبری سازمان ملل متحد با وجود پیشرفت های ناشی از تلاش نهاد های بین المللی برای کمک رسانی به بخش های زیادی از مناطق سوریه ، به دلیل ادامه درگیری بخصوص در ایالت های شمالی الحسکه، دیر الزور و رقه ، کمک رسانی به مردم این مناطق همچنان بامشکلات و پیچیدگی های زیادی توام است.

برنامه جهانی غذا، بزرگترین سازمان بشردوستانه دنیا درمبارزه با گرسنگی است. این سازمان درسال گذشته به بیش از97 میلیون نفر در80 کشور دنیا کمک های غذائی کرد. برنامه جهانی غذا به عنوان آژانس پیشرو سازمان ملل متحد در مبارزه علیه گرسنگی به طور مداوم در زمان بحران پاسخ گو است.

اروپام-4-541/1859
کد N481276

وبگردی