آفتاب

وزیر راه: سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها تسهیلات می گیرند

وزیر راه: سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها تسهیلات می گیرند

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس تصویب برنامه بلندمدت نوسازی و ساخت مسکن روستایی در هیأت وزیران تا سال 1405 سالانه تسهیلات ساخت 200 هزار مسکونی پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مسکن با بیان اینکه در حال حاضر 620 هزار واحد مسکن روستایی کمبود داریم، اظهار داشت: براساس برنامه ارائه شده در هیأت دولت و تصویب آن، دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در 13سال احداث خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای احداث هر واحد مسکونی در روستاها 15 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 5 درصد اختصاص می یابد و پرداخت مابه التفاوت سود آن توسط دولت به عنوان یارانه برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سال جاری پیش بینی شده است.

وی افزود: در افق 1405 حداقل 70 درصد مسکن های روستایی در برابر زلزله مقاوم سازی خواهند شد، ضمن اینکه در جلسه اخیر هیأت دولت طرح های هادی روستایی و محیط زیست روستایی مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

آخوندی با اشاره به زلزله اخیر در ایلام تصریح کرد: براساس برآورد اولیه که همچنان آمارگیری ادامه داد شش هزار واحد مسکونی در این مناطق نیاز به نوسازی دارند و بیش از هفت هزار واحد باید تعمیر شوند که هیأت وزیران برای ساخت هر واحد مسکونی مبلغ 25 میلیون تومان و تعمیر 10 میلیون تومان اختصاص داد.

وی یادآور شد: هیأت وزیران برای آغاز سریع بازسازی مناطق زلزله زده در استان ایلام، 160 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب کرد و مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض نیز برای احداث واحد مسکونی و دو میلیون تومان برای تعمیر واحدهای آسیب دیده در زلزله ایلام اختصاص یافت.

یاد آور می شود در نشست شورای هماهنگی مسکن همچنین آخرین وضعیت صندوق زمین و ساختمان، نحوه شکل گیری صندوق های جدید، فروش اقساطی مسکن مهر و سند جامع مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اقتصام(3)1108**1558
کد N481231

وبگردی