آفتاب

معاون بنیاد شهید: ۱۷۵هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه هاتحصیل می کنند

معاون بنیاد شهید: ۱۷۵هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه هاتحصیل می کنند

تبریز- ایرنا- معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۷۵ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه های مختلف تحصیل می کنند.

حجت الاسلام ˈسید حسن موذنیˈ روز سه شنبه درهمایش دانش آموزان اناث شاهد و ایثارگر استعدادهای درخشان و ممتازین و برگزیدگان المپیادهای کشوری در تبریز افزود: بیش از شش هزار نفر نخبه علمی و 80 هزار دانش آموز کشور از فرزندان شاهد و ایثارگر هستند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته دچار مشکلات فرهنگی و خفگان در کشور بودیم ادامه داد: با روی کار آمدن دولت روحانی فضای فرهنگی بازتر شده و نشاط و شادابی به جامعه برگشته است.

حجت الاسلام موذنی اظهار کرد: در سالهای گذشته شعارهای بسیاری در خصوص دفاع از ایثارگران داده شد ولی در عمل کاری انجام نشده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید شخص رییس جمهوری توجه ویژه ایی به خانواده شهدا و ایثارگران دارند و بر تکریم این عزیزان بیش از هر دولت دیگری توجه و تاکید می شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه قانونی برای ایثارگران تدوین شد که ضعف های بسیاری داشته گفت: امیدواریم دربرنامه ششم توسعه بر امور ایثارگران بیش از پیش توجه شود و قانون ها عملیاتی شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود سهیمه برای خانواه های ایثارگران در دانشگاههای دولتی 70 درصد فرزندان این عزیزان در دانشگاههای دیگر تحصیل می کنند.

حجت الاسلام موذنی افزود: دنیا امروز در ستیز با اسلام است و جمهوری اسلامی به برکت قرآن، اهل بیت و وجود ولایت فقیه از توطئه های دشمنان در امان مانده است.

وی اظهار کرد: ضعف و ناتوانی فکری و علمی، عدم تشخیص حق از باطل و توجه به لذایز نفسانی موجب خواهد شد شیطان بر ما غلبه کند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آرامش و امنیت حاکم بر جامعه را مدیون خون پاک شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران و جانبازان هستیم.

6120/ 1495/ 1539
کد N481171

وبگردی