آفتاب

طعم ترس از تهدید حملات تروریستی به سعودی ها هم ر سید

طعم ترس از تهدید حملات تروریستی به سعودی ها هم ر سید

تهران - ایرنا - دولت عربستان سعودی که به عنوان یکی از حامیان اصلی گروههای تروریستی در سوریه و عراق از آن یاد می شود از بیم گرفتار شدن به توطئه حملات تروریستی در کشورش به تازگی 88 نفر را به اتهام توطئه در این زمینه بازداشت کرد.

وزارت کشور سعودی روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 88 نفر به اتهام توطئه برای انجام حملات تروریستی در داخل و خارج این کشور بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، وزارت کشور عربستان در بیانیه خود با اعلام اینکه مظنونان قبل از بازداشت، ماه ها تحت نظر بودند، آورد: این افراد در آستانه انجام عملیات بودند.

این بیانیه حاکی است: ماه ها نظارت و مراقبت امنیتی، مدرکی برای بازداشت مظنونان و خنثی کردن برنامه عملیات در داخل و خارج را فراهم کرد.

دولت سعودی که تاکنون از گروههای تروریستی و تکفیری در سوریه حمایت می کرد، پس از اینکه گروه تروریستی داعش فاش کرد که عربستان نیز یکی از اهداف عملیاتی این گروه است، در برابر گروه یادشده موضع گیری کرد.

بر اساس این گزارش، حکومت عربستان چند روز پیش از بازداشت 8 نفر که جوانان عربستانی را به پیوستن به گروه های تروریستی در خارج از این کشور تشویق می کردند، خبر داد.

حکومت عربستان در کنار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه و همچنین کشورهای غربی از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی گروه تروریستی داعش به شمار می رود.

گروه تروریستی داعش از سال 2012 با حضور در سوریه جنایات فراوانی را در حق مردم این کشور انجام داد و از حدود 3 ماه پیش نیز به کشور عراق یورش برد.

رسانام**9109**1010
کد N481034

وبگردی