آفتاب

پورمختار: جهاددانشگاهی نهادی خوشنام و با اصالت است

پورمختار: جهاددانشگاهی نهادی خوشنام و با اصالت است

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: جهاد دانشگاهی نهادی خوشنام در جامعه بوده و همواره اصالت خود را حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه همدان، محمدعلی پورمختاربا حضور در جهاد دانشگاهی همدان اظهار کرد: جهاددانشگاهی دستاوردهای بزرگی در جامعه داشته و در حوزه‌های فعالیت خود تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه پزشکی اعلام کرد: پژوهشگران جهاددانشگاهی با ورود به عرصه پزشکی و دامپزشکی توانستند کارهای ماندگار و تاثیرگذاری انجام دهند.

پورمختار اضافه کرد: جهاددانشگاهی فعالیت‌های فرهنگی موثر و شاخصی نیز به اجرا در آورده و تلاش زیادی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها داشته است.

وی اضافه کرد: حفظ روحیه جهادی، جهادگری و مدیریت جهادی از ابتدای تشکیل جهاددانشگاهی در این نهاد وجود داشته و کمبود بودجه تاثیری بر فعالیت نیروها نداشته است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، فرهنگ اسلامی را نیاز همیشگی کشور برشمرد و ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و مطالبات مقام معظم رهبری را پیگیری کنند.

وی موضوع فرهنگ و اقتصاد را درهم تنیده اعلام کرد و افزود: فرهنگ قابلیت جدا شدن از اقتصاد و سیاست را ندارد، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید احساس تکلیف بیشتری داشته باشند.

وی افزود: تمام فعالیت‌ها متاثر از فرهنگ است و تا فرهنگ درست نشود نمی‌توان به بهبود وضعیت اقتصادی امید داشت.

پورمختار تصریح کرد: باید دولت متولی خاصی برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی در نظر بگیرد و هر سه قوه به اقتصاد مقاومتی و راهکارهای تحقق آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N480841

وبگردی