آفتاب

استقبال گرم مرزنشینان از خدام رضوی در درمیان

استقبال گرم مرزنشینان از خدام رضوی در درمیان

پرچم بارگاه منور و نورانی حرم مطهر امام رضا(ع) و خدام حرم رضوی در میان استقبال پرشور مردم شیعه و سنی درمیان، وارد این شهرستان مرزی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والسلمین علی‌اکبر سنجری، امام جمعه شهرستان درمیان در جشن بزرگ دهه کرامت گفت: برادران و خواهران اهل‌سنت، دلدادگی و وابستگی خاصی به اهل بیت(ع) و امام رضا (ع) دارند و این ارادت بدون شک ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به حدیثی از ابن ابی الحدید، از علمای اهل سنت در خصوص شخصیت امام رضا(ع) گفت: امام رضا (ع) عالم‌ترین، سخی‌ترین و کریم‌ترین مردم است.

امام جمعه شهرستان درمیان ادامه داد: مردم مرزنشین شهرستان درمیان اعم از شیعه و سنی امروز با استقبال پرشور خود از خدام و پرچم منور رضوی، محبت به اهل بیت(ع) و امام رضا (ع) را به نمایش گذاشتند.

مولوی سید فقیر حسینی، از علمای اهل سنت درمیان نیز در این مراسم با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) به مسلمانان گفت: خادمان امام رضا(ع) با حضور در شهرستان مرزی درمیان، برکت و رونقی تازه به این منطقه بخشیدند که امید است حضور این خدام منشاء خیری در این منطقه باشد.

وی با تاکید بر اینکه محبت اهل‌بیت(ع) در دل‌های مسلمانان جای دارد، افزود: همچنین افراد غیر مسلمان نیز امروز از رفتار، کردار، اخلاق و عدالت اهل بیت(ع) در جهان بهره گرفته‌اند.

یکی از علمای اهل‌سنت درمیان با اشاره به اینکه دشمنان درصدد اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی هستند، تصریح کرد: امروز گروه‌هایی در سراسر جهان به نام شیعه و سنی درصد اختلاف‌افکنی بین آن‌ها هستند و باید با هوشیاری در برابر این گروه‌ها مانع از تحقق اهداف دشمنان شویم.

مولوی حسینی با اشاره به اینکه انتخاب نام ائمه برای فرزندان خود؛ گوشه‌ای از ارادت و محبت مسلمانان به اهل‌بیت (ع) است، گفت: اهل‌بیت(ع) پرچم وحدت را به دست گرفته‌اند تا صفوف مسلمانان فشرده باشد و مسلمانان با وحدت می‌توانند کفر جهانی را از بین ببرند.

وی با اشاره بر کشتار و قتل عام برادران و خواهران مسلمان در کشورهای سوریه و عراق افزود: امروز گروه‌های تکفیری و تروریستی که ساخته شده آمریکا و انگلیس هستند، در این کشورها دست به قتل عام مسلمانان می‌زنند.

یکی از علمای اهل سنت درمیان افزود: امروز علمای شیعه و سنی نمی‌گذارند که دشمنان موجب تفرقه و اختلاف بین آن‌ها شوند و تمامی نقشه‌های شوم آنان را خنثی خواهند کرد.

خدام رضوی در بدو ورود به شهرستان مرزی درمیان با حضور در گلزار شهدای این شهر؛ با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام

کد N480832

وبگردی