آفتاب

یک نیروگاه برق آبی ترکیه در حمله تروریستی تخریب شد

یک نیروگاه برق آبی ترکیه در حمله تروریستی تخریب شد

آنکارا – ایرنا - یک نیروگاه برق آبی ترکیه روز سه شنبه در منطقه تونجعلی در شرق ترکیه مورد حمله تروریستی قرار گرفت که بر اثر آن واحد کنترل مرکز نیروگاه به کلی تخریب شد.

به گزارش ایرنا، استانداری تونجعلی گزارش داد که گروهی از تروریست های عضو یک سازمان غیرقانونی موسوم به حزب کمونیست، مارکسیست، لنینیست اقدام به این عملیات تروریستی کردند.

این حزب که خود را ارتش رهایی بخش کارگران و روستائیان ترکیه (TKP/ML TİKKO ) معرفی می کند، بامداد امروز نیروگاه برق آبی منطقه اواجیک از توابع توبجعلی را مورد حمله قرار داده و به زور اسلحه کارکنان نیروگاه را به بیرون هدایت کرده و سپس با جاگذاری 30 کیلوگرم مواد منفجره اتاق کنترل مرکزی این نیروگاه را تخریب کرده اند.

در پی این حمله تولید برق در نیروگاه متعلق به بخش خصوصی ترکیه متوقف شده است.

رسانه های ترکیه همچنین گزارش دادند: مهاجمان مسلح حدود 10 نفر بودند که بعداز خلع سلاح مامورین امنیتی نیروگاه، آنها را از محوطه خارج کرده اند.

بنابراین گزارش ها، نیروگاه یادشده حدود یک ماه پیش نیز مورد حمله این گروههای تروریستی قرار گرفته و آسیب دیده بود.

در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.

بر اساس این گزارش، حزب کمونیست مارکسیست لنینیست / ارتش رهایی بخش کارگران و روستائیان ترکیه (TKP/ML TİKKO )/ از قدیمی ترین سازمانهای غیرقانونی در این کشور است که همواره فعالیت تروریستی و مسلحانه ای علیه دولت ترکیه را دنبال کرده است.

خاورم/2011**1144**1010
کد N480810

وبگردی