آفتاب
وطنی خبر داد

حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از طرح‌های توسعه فناوری برای رفع نیاز استان‌ها

حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از طرح‌های توسعه فناوری برای رفع نیاز استان‌ها

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری از هر رشته کاربردی که به توسعه فناوری و تجاری سازی ختم شود، حمایت می‌کند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر علی وطنی در همایش جامعه نخبگانی شهر بناب اظهار کرد: اگر طرح‌های ارائه شده از سوی شرکتهای دانش بنیان در جهت گسترش مرزهای دانش و یا طرح‌های توسعه فناوری در راستای رفع نیازهای راهبردی استان‌ها باشد، معاونت علمی و فناوری به این طرح‌ها کمک خواهد کرد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی ظرفیتهای علمی و فناوری بسیاری دارد و از وجود دانشگاه‌های متعدد و صنایع بی‌شمار، باید برای رفع مشکل بیکاری در این منطقه استفاده کرد که این کار تنها با فراهم کردن زمینه همکاری بین دانشگاه، صنعت، پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد میسر می‌شود.

‌وطنی افزود: ابعاد همکاری دانشگاه با صنعت در این استان بسیار زیاد است، به طوری‌که زمینه فعالیت در زمینه محیط زیست، آب، انرژی‌های تجدید پذیر، سلول‌های بنیادی، بهینه سازی مصرف انرژی، گیاهان دارویی و طب سنتی فراهم بوده و معاونت نیز آماده است تا با ارائه تسهیلات، از این فعالیتها حمایت کند.

بر اساس این گزارش، همایش دانش آموختگان داخل و خارج از کشور و جامعه نخبگانی شهر بناب با هدف بررسی راه‌های استفاده بهینه از استعدادهای جوان نخبه و برتر شهر بناب برای توسعه همه جانبه بناب، بررسی توانمندی‌ها، نیازهای حال و آینده و بسترسازی استفاده از ظرفیتهای علمی و فرهنگی تحصیلکردگان و نخبگان شهر بناب، با حضور مسؤولین این شهر برگزار شد.

دکتر وطنی همچنین با هیات رییسه دانشگاه بناب و دانشگاه آزاد اسلامی این شهر نشستهای جداگانه‌ای داشت که در این نشستها در خصوص نحوه تعامل دانشگاه‌های شهرستان بناب با حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بحث و تبادل نظر شد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرکز پرتودهی اشعه گاما نیز بازدید و با مدیران آن مرکز گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

کد N480734

وبگردی