آفتاب

شکست آمریکا مقابل ایران در ست اول

شکست آمریکا مقابل ایران در ست اول

تیم ملی والیبال ایران در ست اول توانست با نتیجه 25-23 آمریکا را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان به مصاف آمریکا رفت. آمریکا تیمی است که همین اواخر به مقام قهرمانی لیگ جهانی دست یافت. ملی پوشان ایران که در اولین دیدار خود ایتالیا را شکست داده بودند، در دومین دیدار به مصاف یکی از قدرتمندترین تیم های جهان رفتند اما توانستند امتیاز اول را به نام خود ثبت کنند.

ایران دومین امتیاز را هم گرفت اما آمریکا تیمی نبود که اجازه دهد ایران خیلی فاصله بگیرد. آمریکایی ها زود جبران کردند و از ایران پیش افتادند. آمریکا گرچه قهرمان لیگ جهانی است، اما مقابل ملی پوشان ایران برتری محسوسی نداشت و شاگردان کواچ پا به پای این تیم حرکت می کردند.

در غیاب شهرام محمودی که به دلیل مصدومیت دو بازی تیم ملی را از دست داده، کار ایران سخت شده بود اما دفاع خوب ایران به آمریکایی ها اجازه نمی داد به راحتی به اهداف خود برسند. ایران با ضربه محمد موسوی به امتیاز سیزدهم رسید، در حالی که آمریکا هنوز در امتیاز 12 درجا می زد. در همین لحظه بود که مربی آمریکا درخواست وقت استراحت کرد.

پس از پایان وقت استراحت، آمریکا اجازه نداد فاصله بیشتر از یک امتیاز شود. آن ها یک امتیاز هم جلو افتادند اما سرویس بد بازیکن آمریکا، امتیاز 15 را برای ایران به همراه داشت. پس از آن اما آمریکا با یک آبشار محکم به امتیاز شانزدهم رسید. امتیاز هفدهم هم برای آمریکا به دست آمد تا این تیم دو امتیاز جلو بیفتد.

هر چه زمان می گذشت، هیچ تیمی نمی توانست از حریف فاصله قابل توجهی بگیرد. یا ایران یکی دو امتیاز جلو می افتاد، یا آمریکا. ایران توانست با نتیجه 21-19 از حریف جلو بزند اما آمریکا با یک آبشار محکم به امتیاز بیستم رسید و فاصله یک امتیاز شد. ایران امتیاز 22 را هم به راحتی گرفت ولی آمریکا به سرعت خودش را به ایران رساند. پس از آن امیر غفور با یک آبشار خوب امتیاز 23 را گرفت. آمریکا هم به امتیاز مشابه رسید. وقت استراحتی توسط سرمربی آمریکا گرفته شد و پس از آن ایران امتیاز 24 را هم گرفت. امتیاز 25 هم پس از آن به دست آمد تا ست اول به سود ایران به پایان برسد.
کد N480726

وبگردی