آفتاب

تاکید کره‌جنوبی بر پایدار بودن تحریم‌ها علیه همسایه شمالی‌اش

تاکید کره‌جنوبی بر پایدار بودن تحریم‌ها علیه همسایه شمالی‌اش

دولت کره جنوبی در میان گمانه‌زنی‌ها برای بهبود روابط بین دو کره بر عدم تمایل خود برای برداشتن تحریم‌ها علیه کره شمالی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، لیم بیونگ چئول، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره اعلام کرد، هیچ تغییری در مواضع کره جنوبی در اقدامات موسوم به 24 مه ایجاد نشده است و تحریم‌ها تا زمانی که کره شمالی گام‌های مسئولانه‌ای برندارد، کاملا اجرا خواهند شد.

تحریم‌های 24 مه در سال 2010 زمانی که ناوچه نیروی دریایی کره جنوبی در نزدیکی مرزهای آبی محل مناقشه غرق شد توسط کره جنوبی و علیه کره شمالی اعمال شد و طی آن تمام تبادلات بین دو کره بجز یک کارخانه مشترک ممنوع شد.

اظهارنظرات لیم در پی گزارش‌های رسانه‌های محلی مبنی بر اینکه پیونگ یانگ در دوران لی میونگ باک و در جریان نشست محرمانه بین دو کره از کره جنوبی عذرخواهی کرده، منتشر شد.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره گفت، ابراز عذرخواهی مقامات کره شمالی تایید نشده است و این عذرخواهی تنها زمانی که به صورت رسمی اعلام شود تاثیر خواهد داشت.

در گزارش‌های رسانه‌های محلی این چنین آمده که کره جنوبی ممکن است برای بهبود روابط بین دو کره تحریم‌های 24 مه را برداشته و یا کاهش دهد.

کره جنوبی پیشنهاد برگزاری گفت‌وگوی بین دو کره در سطح مقامات ارشد را مطرح کرده بود؛ پیشنهادی که کره شمالی تاکنون واکنشی به این پیشنهاد نشان نداده است.

لیم در پایان با درخواست از پیونگ یانگ برای پاسخ به پیشنهاد گفت‌وگو در زودترین زمان اظهار کرد، سئول همچنان امیدوار است تا بعد از گفت‌وگوها درباره شروط خانواده‌هایی که با جدا شدن دو کره جدا شده‌اند مجددا با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام

کد N480580

وبگردی