آفتاب

مروری بر تحولات عراق

مروری بر تحولات عراق

تهران - ایرنا - آزادسازی ˈسلیمان بیکˈ یک روز پس از شکستن محاصره شهر ˈآمرلیˈ از لوث تروریست های داعش و ادامه هلاکت عناصر تکفیری این گروهک تروریستی در مناطق مختلف عراق از مهم ترین اخبار این کشور در 24 ساعت گذشته به شمار می آید.

*آزاد سازی شهر سلیمان بیک توسط ارتش عراق

نیروهای ارتش عراق موفق شدند شهر ˈسلیمان بیکˈ را در شرق ˈصلاح الدینˈ از لوث تکفیری های داعش آزاد کنند.

آزاد سازی شهر سلیمان بیک یک روز پس از پاک سازی شهر آمرلی از وجود تکفیری های داعش که با همکاری نیروهای ارتش عراق و پیشمرگ ها صورت گرفت، محقق شد.

گروه تکفیری داعش دو هفته پیش شهر سلیمان بیک را در جنوب شهر کرکوک به اشغال خود درآورده بود.

*هلاکت تروریست های داعش در شمال غرب موصل و شرق تکریت

در پی حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع گروهک تروریستی داعش در حومه ناحیه ˈزمارˈ واقع در شمال غرب شهر ˈموصلˈ، 12نفر از عناصر این گروهک کشته و 20 نفر نیز زخمی شدند.

گروهک تروریستی داعش روز دهم ژوئن 2014 به موصل مرکز استان صلاح الدین عراق، یورش برد؛ نیروهای پیشمرگ کرد تاکنون مناطق وسیعی در موصل را بازپس گرفته اند.

این در حالی است که نیروهای یگان ویژه پلیس مبارزه با تروریسم عراق هم موفق شدند 23 نفر از اتباع چچنی عضو گروهک تروریستی داعش را در بخش سلیمان در 90 کیلومتری شرق تکریت به هلاکت برسانند که 10 تن از آنان تک تیرانداز بودند.



*گروهک تروریستی داعش آب 23 روستای دیاله را قطع کرد

عناصر گروهک تروریستی داعش آب 23 روستای استان دیاله در جنوب مقدادیه (35 کیلومتری شمال بعقوبه عراق) را قطع کردند.

ˈفرات التمیمیˈ نماینده دیاله در پارلمان عراق، گفت: تروریست های داعش این کار را از طریق قطع کانال آبی که از سد ˈالصدورˈ (45 کیلومتری شمال بعقوبه) می آمد، انجام دادند.

بنا به اظهارات التمیمی، داعش علیه اهالی مناطقی که از بیعت با این گروهک تروریستی سرباز می زنند، جنگ آب به راه انداخته است.



*سقوط یک پهپاد ناشناس در سلیمانیه عراق

یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس ظهردوشنبه در منطقه ˈتویلˈ استان سلیمانیه عراق، سقوط کرد.

بنا به اظهارات ˈوهاب محمدˈ مسوول اداره منطقه تویل، این هواپیما در رودخانه ˈاشکاˈ در روستای ˈجرجه قلایˈ منطقه تویل استان سلیمانیه سقوط کرده است.

نیروهای امنیتی عراق پس از سقوط این هواپیمای بدون سرنشین اقدام به جمع آوری قطعات آن کردند و تحقیقات برای شناسایی هواپیما، ارسال کننده و دلیل سقوط آن ادامه دارد.



*پاکسازی مناطق ˈبهبهانˈ و ˈهورالحسینˈ در استان بابل از وجود تروریست ها

رییس شورای شهرستان ˈمسیبˈ عراق، گفت: مناطق بهبهان و هورالحسین در شمال استان بابل از وجود تروریست های تکفیری پاکسازی شد.

ˈقاسم رحیمˈ درگفت وگو با منابع خبری خارجی، با اشاره به پاک سازی این دو منطقه توسط نیروهای ارتش و مردمی، از تشکیل دو کمیته برای ارزیابی میزان خسارت های وارده به منطقه و استقبال از مهاجران خبر داد.

مناطق شمالی استان بابل عراق از روزهای گذشته هم زمان با استان های نینوا، صلاح الدین، کرکوک و دیالی شاهد عملیات های شدیدی از سوی نیروهای ارتش این کشور با پشتیبانی نیروهای مردمی برای بیرون راندن تروریست های داعش است.



*دو خودروی بمب گذاری شده در جنوب بغداد منفجر شد

یک مقام پلیس عراق اظهار داشت: شب گذشته در اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در جنوب بغداد، شماری از شهروندان عراقی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند که در مورد تعداد دقیق آمار تلفات تاکنون گزارشی در دست نیست.

خاورم**7074**1275
کد N480534

وبگردی