آفتاب
در کنفرانس خبری با وزیر خارجه تونس مطرح شد؛

لاوروف: واشنگتن و ناتو "گروه جنگ" در کی‌یف را تحریک می‌کنند

لاوروف: واشنگتن و ناتو "گروه جنگ" در کی‌یف را تحریک می‌کنند

وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سخنانی با بیان اینکه واشنگتن و ناتو "گروه جنگ" در کی‌یف را تحریک می‌کنند، گفت: تلاش‌ها برای حل و فصل نظامی درگیری‌های اوکراین هیچ چشم‌اندازی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری با منجی حامدی، وزیر خارجه تونس اعلام کرد که مسکو در تلاش است همکاری‌ها با تونس در زمینه مبارزه با تروریسم را تقویت بخشد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مواضع روسیه و تونس درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به هم نزدیک یا کاملا مشابه است.

وی خاطرنشان کرد‌ که روسیه و تونس به اصول اساسی قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل، حق ملت‌ها در تعیین سرنوشتشان بدون هیچ مداخله خارجی و حل و فصل اختلافات از طریق راهکارهای دیپلماتیک پایبند هستند.

وزیر خارجه روسیه همچنین عنوان داشت که نمی‌توان از مبارزه با تروریسم در عراق حمایت کرد، اما در عین حال از تروریسم در سوریه چشم پوشی کرد.

وی با بیان اینکه مسکو درصدد است همکاری‌ها با جهان عرب را در زمینه حل و فصل درگیری‌های فلسطینی و اسرائیلی تقویت کند، تاکید کرد: هیچ کسی این حق را ندارد که فراموش کند قدیمی‌ترین درگیری‌ها در منطقه درگیری‌های فلسطین و اسرائیل بوده است.

لاوروف خاطرنشان کرد که مسکو از تمامی طرف‌ها برای اجتناب از خشونت‌ها و تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح حمایت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین با بیان اینکه واشنگتن و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گروه جنگ در کی‌یف را تحریک می‌کنند گفت: تلاش‌ها برای حل و فصل درگیری‌ها در اوکراین از طریق راهکار نظامی چشم‌اندازی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این گروه جنگ در تلاش است تا تلاش‌ها برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین را ناکام بگذارد، این درحالی است که "گروه صلح" در تلاش است تا پیشرفتی را در روند دست‌یابی به راه‌حل‌های سیاسی برای تمامی مسائلی که اوکراینی‌ها با آن مواجه هستند، محقق سازد.

همزمان منجی حامدی اعلام کرد که سازمان‌های تروریستی خطری برای تمام منطقه و خارج از آن هستند.

انتهای پیام

کد N480507

وبگردی