آفتاب

موگرینی از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه روسیه خبر داد

موگرینی از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه روسیه خبر داد

تهران-ایرنا- ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا و مسوول آتی سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) گفت: بسته جدید تحریم ها علیه روسیه فردا (چهارشنبه/12 شهریور) ارائه و روز جمعه در مورد آن تصمیم گیری می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، وی خطاب به نمایندگان پارلمان اروپا افزود: سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته در نشستی درباره اوکراین و تحریم ها علیه روسیه رایزنی و کمیسیون اروپا پیشنهادی را در این خصوص ارائه کرده و بسته تحریم علیه روسیه فردا آماده خواهد شد.

وی افزود که کمیسیون در حال رایزنی برای ارائه بسته ای قوی تحریمی علیه روسیه به دلیل مداخله نظامی مسکو به شرق اوکراین است، این بسته بخش های دفاعی، مالی و بانکداری و تجاری و کالاهای روسیه را هدف قرار می دهد.

موگرینی یادآور شد وضعیت اوکراین به دلیل رفتار روسیه تغییر کرده است و اتحادیه اروپا و روسیه دیگر در موقعیت همکاری نیستند. همکاری راهبردی پایان یافته است، یقینا این روند به دلیل انتخاب مسکو تغییر کرده است و ما در خاک اوکراین با مشکلی مواجه هستیم که یک درگیری واضح است.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا موگرینی را در نشست روز شنبه خود به عنوان جانشین ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تعیین کردند.

آمریکا و اتحادیه اروپا تاکنون چند دور تحریم های سیاسی و اقتصادی را علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین اعلام و اعمال کرده اند. روسیه نیز به تلافی این تحریم ها تدابیر تنبیهی از جمله ممنوعیت واردات محصولات غذایی و میوه را از این کشورها مطرح کرده است.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز شنبه (8 شهریور/ 30 اوت) در بروکسل تصمیم گرفتند پیش از اعمال تحریم های سخت گیرانه اقتصادی علیه روسیه یک هفته برای تنش زدایی در شرق اوکراین به مسکو وقت بدهند. رویارویی روسیه با اروپا و آمریکا به دلیل بحران اوکراین، بدترین رویارویی آنها بعد از پایان جنگ سرد در 1990 توصیف شده است.

اروپام**9157**5981
کد N480395

وبگردی