آفتاب

اندونزی بدنبال حامی و همکاری بین المللی برای مقابله با داعش

اندونزی بدنبال حامی و همکاری بین المللی برای مقابله با داعش

کوالالامپور – ایرنا – اندونزی روز سه شنبه خواستار حمایت و همکاری بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور جنوب شرق آسیا شد.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش طی ماه های اخیر فعالیت های خود را برای جذب نیرو با تطمیع مردم فقیر اندونزی افزایش داده است.

ˈآنشاد مبایˈ رییس سازمان ملی ضد تروریسم اندونزی در نشستی برای مقابله با تروریست های داعش در جاکارتا، گفت که اندونزی نیاز به حمایت و همکاری بین المللی به منظور مبارزه با گروه های تروریستی دارد.

به نوشته ˈجاکارتا گلوبˈ، وی موضع اندونزی را در قبال تروریست های تکفیری داعش روشن دانست و گفت: داعش یک گروه تروریستی است و در نتیجه باید با تمام توان و براساس قانون با آن مقابله کرد.

رییس سازمان ملی ضد تروریسم اندونزی با اشاره به فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، تاکید کرد که این کشور نیازمند حمایت همه ذینفعان به ویژه کشورهایی است که در آن ها گروه های تروریستی فعالند.

وی گفت که اندونزی برای اجرای قانون در خصوص شهروندان این کشور که در عراق و سوریه فعالیت های تروریستی انجام می دهند شواهد و مدارک دقیق و معتبر نیاز دارد.

آنشاد اعلام کرد که بررسی ها مشخص کرده است 34 شهروند اندونزیایی که به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند تا به حال حداقل یکبار بازداشت و در زندان اندونزی بسر برده اند.

وی همچنین خواستار اقدام کشورهای با فناوری پیشرفته برای مبارزه با گسترش تروریسم شد که با استفاده از شبکه اینترنت و یوتیوپ به گسترش تفکرات خود می پردازند.

رییس سازمان ملی ضد تروریسم اندونزی تاکید کرد گروه تروریستی داعش برای همه تهدید است و اندونزی با نگرانی از تقویت این گروه به منظور متوقف کردن آن ها تلاش می کند.

آساق**1611
کد N480317

وبگردی