آفتاب

طرح‌های نیمه‌تمام گلستان نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار

طرح‌های نیمه‌تمام گلستان نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: برای اتمام 300 طرح عمرانی باقی‌مانده این اداره‌کل به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهندس «علی بخش رستمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گلستان، افزود: این مبلغ مربوط به کسورات طرح‌های باقی‌مانده از برنامه‌ی چهارم و سه ساله برنامه‌ی پنجم توسعه و تعهدات عمرانی، موافقتنامه و ابلاغ‌های تا پایان سال 92 ، است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ مورد نظر براساس قیمت تورم سال‌های گذشته محاسبه شده است، افزود: تورم سالانه، باعث افزایش دست‌کم 25 درصد دیگر به این مبلغ در سال جاری شده است.

به‌گفته‌ی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، در شرایط کنونی تنها شش کارخانه آسفالت و هفت پیمانکار آسفالت با ظرفیت محدود در استان فعالیت دارند و میزان کارکرد مفید پروژه‌های عمرانی این بخش به‌ویژه آسفالت راه‌ها، دست‌کم 180 روز از 365 روز سال است که این مسأله نیز از محدودیت‌های اجرایی محسوب می‌شود.

رستمی افزود: مطابق برآوردهای کارشناسی، سیلاب‌های متعدد در شش سال اخیر، خسارت‌های سنگینی را به بدنه و ابنیه‌ی فنی راه‌ها وارد آورد که خسارت 92 میلیارد تومانی سیل هشتم خردادماه امسال در علی‌آباد کتول و خسارت 33 میلیارد ریالی سیل 23 مرداد در مراوه تپه و کلاله بیانگر آن است.

به‌گفته‌ی وی، تاکنون نیز اعتباری به اداره‌کل برای جبران خسارت سیلاب هشتم خردادماه، اختصاص داده نشده و فقط ابلاغ آن اعلام شده است.

رستمی خاطرنشان کرد: براثر وقوع سیلاب، بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت در شش سال اخیر به استان وارد شد که تاکنون کمتر از 10 درصد این خسارت‌ها تأمین شده است.

انتهای پیام

کد N479996

وبگردی