آفتاب

تعریف و تمجید ولیعهد متقابل عربستان و رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه

تعریف و تمجید ولیعهد متقابل عربستان و رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه

سلمان بن عبدالعزیز در دیدار با فرانسوا اولاند به تعریف و تمجید از موقعیت فرانسه در جهان پرداخت، اولاند نیز از عربستان با عنوان دوست باسابقه فرانسه یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، "امیر سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد عربستان ضمن یک سخنرانی در مراسم استقبال از وی که توسط "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه صورت گرفت  اعلام کرد که عربستان کاملا بر جایگاه فرانسه در دنیا واقف است، جایگاهی که وامدار میراث فرهنگی، نقش سیاسی و قدرت اقتصادی فرانسه در جهان است.

وی اعلام کرد: از تلاشهای دولت فرانسه برای تحقق صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه قدردانی می کنیم.

ولیعهد عربستان افزود: متاسفانه منطقه خاورمیانه در بحران دائمی به سر می برد.

سلمان بن عبدالعزیز افزود: عربستان پیوسته با کشورهای دوست و همراه خود در راستای مبارزه با تروریسم، خشونت و تکفیر بر اساس ارزشهای والای اخلاقی همچون برادری، عدالت، تسامح و دعوت به گفتمان در ارتباط است.

این در حالی است که طبق اسناد و اظهارات مقامات عراقی عربستان یکی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه است و بارها بر حمایتهای تسلیحاتی و مالی ریاض از داعش به صورت مستند تاکید شده است.

اولاند نیز در مقابل اعلام کرد: همکاری میان پاریس و ریاض بویژه در زمینه نظامی بسیار مستحکم و گسترده است، چنانکه ارتش ما از مدت زمانی طولانی در خاک عربستان فعالیتهای عملیاتی خود را انجام می دهد و در همین جا از عربستان و اعتمادی که به کارشناسی و تکنولوژیهای فرانسه در دفاع از خود و دفاع از کشورهای منطقه، مبذول داشتند تشکر و قدردانی میکنم.

وی اعلام کرد که عربستان یک کشور عظیم و قدرتمند است و فرانسه آماده است تا در پیشرفت و گسترش هرچه بیشتر این کشور در همه زمینه ها فعالیت و مشارکت کند.

از سوی دیگر پس از این دیدار دفتر ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز به دعوت اولاند به فرانسه سفر کرده است و اولاند در جریان دیدار با وی تاکید کرد که روابط دوستانه میان عربستان و فرانسه از زمانهای طولانی وجود دارد و عربستان یک شریک ویژه و استثنایی برای فرانسه محسوب می شود و دیدگاههای عربستان و فرانسه در بسیاری از موارد بسیار به هم نزدیک است.

بر اساس این بیانیه اولاند اعلام کرده است که اولویت مشترک ریاض و پاریس تحقق صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه است.

کد N479905

وبگردی