آفتاب

روسای جمهور 6 کشور آفریقایی تهدیدهای امنیتی این قاره را بررسی می‌کنند

روسای جمهور 6 کشور آفریقایی تهدیدهای امنیتی این قاره را بررسی می‌کنند

وزارت امور خارجه کنیا اعلام کرد، روسای جمهور شش کشور آفریقایی در نشست شورای امنیت و صلح اتحادیه آفریقا درباره نایروبی شرکت می‌کنند و درباره تهدیدهای امنیتی در قاره سیاه به گفت‌وگو می‌نشینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه کنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسای جمهور نیجر، جمهوری چاد، نیجریه، سومالی، تانزانیا و اوگاندا پیشتر حضورشان را در این نشست یک روزه که امروز (سه شنبه) در نایروبی برگزار می‌شود اعلام کرده بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مساله اصلی این نشست بررسی عمیق اوضاع و اقدامات کنونی اتحادیه آفریقا در مقابله با تروریسم در آفریقا با توجه به اقدامات نهادهای عملیاتی و هنجارهای اتحادیه است.

این وزارت خانه در ادامه بیانیه خود آورده است، انتظار می‌رود که در این نشست بر گام‌های عملی برای گسترش، بسط و تحقق چهارچوب کاری مقابله با تروریسم اتحادیه آفریقا در سطح منطقه‌ای، ملی و قاره‌ای توافق شود.

در نشستی که در مالابو، گینه استوایی در ژوئن برگزار شد، مقام‌های حاضر نگرانی عمیق خود را بابت تداوم تهدیدهای تروریستی قاره آفریقا به ویژه در مناطق ساحل و صحرا و شاخ آفریقا از جمله سومالی به کنیا و جیبوتی و جمهوری آفریقای مرکزی ابراز داشتند.

این رهبران همچنین به شدت حملات صورت گرفته توسط گروه‌های مختلف تروریستی را محکوم کرده و خشم خود را در مورد ربودن 200 دختر جوان در شمال نیجریه توسط بوکوحرام اعلام کردند.

اتحادیه آفریقا پیشنهاد ایجاد یک کمیته جمعی از پنج عضو شورای مقابله با تروریسم و قاچاق مواد مخدر را ارایه کرده که هدفش بررسی منظم رخدادهای تروریستی و جلوگیری از کمک مالی به این گروه‌ها است.

این نشست امنیتی در پی حملات اخیر در ماه‌های گذشته در قاره آفریقا برگزار می‌شد.

انتهای پیام

کد N479875

وبگردی