آفتاب

رایزنی استرالیا با مقامات ناتو برای ممانعت از حضور پوتین در اجلاس ˈجی 20ˈ

رایزنی استرالیا با مقامات ناتو برای ممانعت از حضور پوتین در اجلاس ˈجی 20ˈ

کوالالامپور – ایرنا – ˈجولی بیشاپˈ وزیر امور خارجه استرالیا برای ممانعت از حضور ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهور روسیه در اجلاس سران گروه ˈجی 20ˈ در بریزین با کشورهای عضو ناتو رایزنی می کند.

به گزارش ایرنا، ˈاندرو رابˈ وزیر بازرگانی استرالیا روز سه شنبه به خبرنگاران، گفت که وزیر خارجه این کشور به همراه ˈدیوید جانسونˈ وزیر دفاع استرالیا در نشست این هفته ناتو در ولز به رایزنی با کشورهای عضو می پردازند تا پوتین را از شرکت در اجلاس سران ˈجی 20ˈ محروم کنند.

شبکه خبری ˈای.بی.سیˈ استرالیا به نقل از وی، گفت که کانبرا به تنهایی نمی تواند در این خصوص تصمیم بگیرد.

این در حالی است که ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا اوایل ماه گذشته گفته بود تمایل دارد رییس جمهور روسیه در اجلاس آینده سران ˈجی 20ˈ در این کشور شرکت کند.

اما وی روز گذشته اعلام کرد تحریم های استرالیا بر ضد روسیه در راستای تحریم های اتحادیه اروپا افزایش می یابد و در خصوص محرومیت حضور پوتین در اجلاس سخنی نگفت.

وزیر بازرگانی استرالیا مدعی شد ˈمردم به طور فزاینده ای نگران حضور پوتین در این اجلاس هستند، اما ما منتظر نتایج مباحث هستیمˈ.

وی در مورد تشدید تحریم های روسیه نیز، گفت این تحریم ها برای نشان دادن عواقب نقض قوانین بین المللی توسط مسکو و اقدامات پوتین در اوکراین است.

جولی بیشاپ پس از درگیری های کریمه گفته بود کانبرا مصمم به تحمیل تحریم های بیشتر علیه روسیه است و این تحریم ها می تواند بر دیدار رهبران کشورهای عضو جی 20 در سال جدید تاثیر بگذارد.

استرالیا تحریم های جدیدی را از روز گذشته شامل توقف صادرات انرژی و مواد معدنی و نیز معاملات مالی با بانک های دولتی روسیه و ممنوعیت سفر 63 مقام سیاسی و اقتصادی اعمال کرده است.

وزیر خارجه استرالیا پیش از این در مورد چهره های سیاسی اوکراین و روس که استرالیا در مورد آن ها تحریم اعمال کرده است، گفته بود که به دلایل قانونی نمی تواند نام آن ها را بیان کند.

شانزدهمین اجلاس سران جی 20 قرار است 15 و 16 نوامبر (24 و 25 آبان 93) در برزین استرالیا برگزار شود.

اجلاس قبلی رهبران جی 20 در روسیه برگزار شد و اجلاس 2015 نیز در ترکیه برگزار می شود.

آساق**1611
کد N479756

وبگردی