آفتاب

فیدل کاسترو؛ مقایسه ناتو با اس‌اس‌های نازی و انتقاد از آمریکا و اسرائیل برای ایجاد داعش

فیدل کاسترو؛ مقایسه ناتو با اس‌اس‌های نازی و انتقاد از آمریکا و اسرائیل برای ایجاد داعش

فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا با مقایسه ناتو با اس اس‌های نازی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای ایجاد داعش سرزنش کرد.

فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا با مقایسه ناتو با اس اس‌های نازی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای ایجاد داعش سرزنش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، فیدل کاسترو بیانیه‌های اخیر ناتو را با اس اس نازی مقایسه و آمریکا و متحدانش را به ایجاد درگیری گسترده متهم کرد.

کاسترو همچنین از جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکا به دلیل حمایت از اسرائیل انتقاد کرد و گفت هر دوی آن‌ها در ایجاد داعش مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش فشارهای ناتو بر روسیه به دلیل آنچه که دخالت در امور اوکراین خوانده می‌شود و نیز تشدید درخواست‌ها برای افزایش بودجه نظامی ناتو، سیاستمداران غرب را به "ریاکاری و تجاوز" متهم کرد.

کاسترو در مقاله‌ای که در رسانه دولتی کوبا منتشر شد، نوشت: بسیاری از مردم زمانی که می‌بینند برخی از سخنگوهای اروپایی ناتو با ژست‌ و صورت شبیه نازی‌ها سخن می‌گویند، متحیر می‌شوند. امپراطوری آدولف هیتلر که بر پایه حرص بود در تاریخ از بین رفت و هیچ درخششی از آن باقی نماند و حال رفتار تهاجمی ناتو و دولت‌های بورژوا که آن‌ها را در اروپا و جهان به باد استهزا گرفته، نمایان شده است.

کاستروی 88 ساله با انتقاد شدید‌اللحن از جان مک کین در قبال سیاست‌های وی درباره خاورمیانه گفت که او "متحد بی‌قید و شرط اسرائیل" است.

رهبر سابق کوبا گفت: مک کین از سازمان اطلاعات موساد اسرائیل حمایت می‌کند و با همکاری آن‌ها دولت اسلامی (داعش) را که امروز سهم قابل توجهی از اراضی سوریه و عراق را در دست دارد، ایجاد کرد.

کاسترو از سیاست‌های غرب انتقاد کرد و گفت که این سیاست‌ها به نمادی از سیاست امپریالیستی تبدیل شده است.

وی افزود: جهان طی سال‌های اخیر شاهد آرامش نبوده است، خصوصا از زمانی که جامعه اقتصادی اروپا تحت رهبری سخت و بی‌قید و شرط آمریکا تصمیم گرفت که زمان آن رسیده است تا آنچه از دو کشور بزرگ (روسیه و چین) باقیمانده باید حل شود چرا که این دو کشور تلاش قهرمانانه‌ای را برای پایان استعمار امپریالیستی که از سوی اروپا و آمریکا تحمیل شده بود انجام دادند.

رهبر سابق کوبا معتقد است که به جای افزایش درگیری‌ها، دولت‌ها باید غذای بیشتری تولید کنند و بیمارستان و مدرسه برای میلیاردها انسان آواره نیازمند کمک بسازند.

کاسترو تاکید کرد که کشورش همچنان به مقاومت در برابر اقدامات آمریکا ادامه می‌دهد؛ اگرچه تبعات سنگین اقتصادی به کشورش وارد می‌شود.

انتهای پیام

کد N479490

وبگردی