آفتاب

کرزای تا زمان برگزاری مراسم تحلیف به فعالیتش ادامه می دهد

کرزای تا زمان برگزاری مراسم تحلیف به فعالیتش ادامه می دهد

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از ادامه فعالیت حامد کرزای تا زمان برگزاری مراسم تحلیف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بخدی، ایمل فیضی اعلام کرد که حامد کرزای پس از واگذاری قدرت به رئیس جهمور جدید کنار خواهد رفت و وی تا زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید به کار خود ادامه می دهد.

در همین حال ایمل فیضی اظهارات عبدالستار سعادت رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی را بی اساس خواند و به خبرنگاران گفت: بر اساس قانون تا زمانی که رئیس جمهور منتخب از سوی کمیسون انتخابات اعلام نشده باشد و مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید برگزار نشده، رئیس جمهور فعلی به فعالیت خود ادامه می دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که حامد کرزای تا زمان اعلام نتایج انتخابات و برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که عبدالستار سعادت رئیس کمیسیون شکایت های انتخاباتی در نشست خبری گفت: کرزای همواره تاکید کرده است که کاخ ریاست جمهوری را روز سه شنبه ترک می کند.

این اظهارات درحالیست که حامد کرزای در دیدار با هر دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاریخ نهایی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید را امروز سه شنبه اعلام کرده بود و از آمادگی‌ حکومت در این زمینه خبر داده بود.

رئیس جمهوری شافغانستان در دیدار با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره انتخابات ریاست جمهوری، پیشرفت ها در این زمینه، دورنمای اقتصادی، تامین انرژی و مسائل امنیتی گفتگو کرده بود.

یان کوبیش فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان نیز در دیدار با کرزای اعلام کرده بود که پایان روند تفتی آرا در دوم سپتامبر (یازدهم شهریور) غیر ممکن بوده و انتظار می رود روند تفتیش آرا در اواسط سپتامبر به پایان برسد.

کد N479350

وبگردی