آفتاب

اتهام جدید اوکراین علیه روسیه/ رایزنی لاوروف- موگرینی در مورد اوضاع اوکراین

اتهام جدید اوکراین علیه روسیه/ رایزنی لاوروف- موگرینی در مورد اوضاع اوکراین

رئیس‌جمهوری اوکراین در حالی مسکو را به "تهاجم پنهان" علیه کی‌یف متهم کرده که مخالفان حامی روس در شرق اوکراین به موفقیت‌هایی دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی‌ اعلام کرد که مسکو و اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به انجام حملات و تهاجمات پنهان علیه اوکراین متهم هستند چرا که به مخالفان در شرق این کشور کمک می‌کنند.

وی همچنین بار دیگر گفت که نیروهای مسکو به مخالفان در انجام اقداماتشان علیه کی‌یف کمک می‌کنند و این یک تهاجم مخفی علیه دولت کی‌یف محسوب می‌شود. این اقدام باعث تغییر اوضاع در ناحیه درگیر جنگ شده و این منطقه را به یک مسیر افراطی وارد می‌کند.

خبرگزاری ایتارتاس نیز گزارش داد، وزارت دفاع روسیه اظهارنظرهای تحریک آمیز والری گلتی، وزیر دفاع اوکراین را محکوم کرد. وی گفته بود که کی‌یف عملیات خود را برای آزادی شرق اوکراین از تروریست‌ ها ادامه می‌دهد و جنگی میهن پرستانه را آغاز کرده است.

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: باور این مساله سخت است که این چنین اظهارنظرهایی از زبان یک وزیر دفاع کشوری متمدن شنیده شود. وزیر دفاع اوکراین با ذکر چنین اظهارنظرهایی تنها کشورش را به جنگی خونبار سوق می‌دهد. اروپا پیشتر هیچگاه چنین توهین‌هایی را ندیده و نشنیده بود. انتشار چنین اظهارنظرهایی از سوی وزیر دفاع اوکراین در فیس بوک از یک مقام نظامی بعید است.

روز دوشنبه همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با فدریکا موگرینی، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره راه‌های مطلوب در پایان بخشیدن به بحران اوکراین در جنوب و شرق این کشور به گفت‌وگوی تلفنی پرداختند.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز اعمال فشارهای جدید غرب عیه مسکو را محکوم کرد و گفت: ما از نزدیک نظاره‌گر اعمال تهدیدهای غرب علیه روسیه هستیم. ونزوئلا خواستار پایان بخشیدن به این رفتارها است.

مادورو ادامه داد، غربی‌ها در حالی مسکو را تهدید می‌کنند که این کشور در حال دفاع از حق و حقوق خود است.

انتهای پیام

کد N479318

وبگردی