آفتاب
آصفری:

وضع تحریم‌های جدید علیه ایران اثر منفی بر روند مذاکرات دارد

وضع تحریم‌های جدید علیه ایران اثر منفی بر روند مذاکرات دارد

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، آن را تلاشی برای جبران شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه و غزه دانست.

محدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مطمئنا وضع تحریم‌های جدید علیه ایران اثر منفی بر روند مذاکرات خواهد داشت، این اقدام آمریکا همچنین نشان می‌دهد که این کشور قابل اعتماد نیست و به توافقات خود پایبندی ندارد.

وی افزود: آمریکا و اعضای 1+5 متعهد شدند که در زمان برگزاری مذاکرات تحریم جدیدی علیه اشخاص حقوقی و حقیقی در ایران وضع نکنند اما شاهدیم کمتر از سه ماه از مذاکرات ژنو چهار تحریم‌های جدیدی علیه ما به تصویب رساندند که نشان از خوی تجاوزگری و خصومت‌طلبی آمریکایی‌هاست.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: پیش‌بینی ما همین بود که با توجه به شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت در غزه و شکست آمریکایی‌ها از مقاومت در سوریه آنها می‌خواهند به نوعی شکست‌شان را جبران کنند اما چنین اقداماتی شکست دیگری را برای آنها به دنبال دارد زیرا اگر ایران تصمیم بگیرد میز مذاکره را ترک کند بازنده همه روند مذاکرات و مسئول عواقب آن آمریکایی‌ها خواهند بود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «ایران راهکار دور زدن تحریم‌ها را پیدا کرده است» گفت: قطعا در صورت ترک میز مذاکره از سوی ایران بیش از این‌که این امر به ضرر ما باشد برای آمریکا و هم‌پیمانانش ضرر دارد که البته ما هنوز مذاکرات را ادامه می‌دهیم اما اگر آنها بخواهند این روند را ادامه بدهند و تحریم‌ها را عملیاتی و اجرایی کنند مطمئنا جمهوری اسلامی تصمیم دیگری خواهد گرفت.

آصفری تصریح کرد: اگر آمریکا این روند را دنبال کند مجلس شورای اسلامی نیز طرح دو فوریتی غنی‌سازی 60 درصد را در دستور کار خواهد گذاشت و دولت را ملزم خواهد کرد غنی‌سازی را با سرعت و جدیت بیشتری دنبال کند، لذا بهتر است آمریکایی‌ها قبل از اینکه چنین تصمیمی در ایران گرفته شود سر عقل بیایند و با ملت ایران به گونه‌ای دیگر رفتار کنند.

انتهای پیام

کد N479148

وبگردی