آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه گیلان:

دولت اسلامی دولتی برخاسته از قرآن و احادیث اهل‌بیت(ع) است

دولت اسلامی دولتی برخاسته از قرآن و احادیث اهل‌بیت(ع) است

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان گفت: دولت اسلامی باید شاخص‌های خاص که برخاسته از قرآن و احادیث اهل بیت (ع) است را داشته باشد، و با رعایت کامل این موازین است که می‌توان آن را دولتی اسلامی نامید.

حجت‌الاسلام والمسلمین لاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان اظهار کرد: دولت اسلامی، دولتی برخاسته از دین مبین اسلام، ارزش‌های اسلامی و رعایت کننده تمام موازینی است که از سوی خداوند عزوجل در قرآن نازل شده است.

وی تصریح کرد: دولت اسلامی با پیروی از این شعائر ناب، سعی در بالا بردن درک و آگاهی مردم دارد و هدف نهایی‌اش تعالی در جامعه، بیدارسازی مردم، برپایی حکومت عدل، نابودی ریشه طاغوت در جهان و قرب به درگاه الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان با بیان این‌که «هر دولت را نمی‌توان دولتی اسلامی نام گذاشت» ادامه داد: به فضل الهی دولت جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و وجود امام (راحل) و مقام معظم رهبری، دولتی اسلامی است.

لاکانی دوری از اشرافی‌گری و ساده‌زیستی را از شاخصه‌های دولت اسلامی بیان کرد و گفت: شعار و گفتمان دولت اسلامی منطبق بر قرآن و اسلام ناب محمدی و گفتمان و شعار امام (راحل) است.

وی با بیان این‌که «دولت اسلامی باید از نفوذ گرایش‌های کفرآمیز، سکولار و ... به جامعه اسلامی جلوگیری کند» گفت: مقام معظم رهبری درباره محبوبیت جامعه اسلامی می‌فرمایند امروزه جامعه اسلامی ایران به عنوان محبوب‌ترین جامعه در جهان محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان با بیان این‌که «دولت و مردم هرکدام وظایفی در قبال یکدیگر دارند» افزود: اگر هر یک آن وظایف را به درستی انجام ندهند خلل بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد، بنابراین دولت باید در کشور اسلامی خود را خدمتگزار مردم بداند و با تمام کوشش در راه تعالی جامعه گام بردارد و مردم هم باید در این راستا و رسیدن به این هدف با تمام تلاش با دولت همراهی داشته باشند تا تعالی جامعه اسلامی تحقق یابد.

لاکانی گفت: برای پیشبرد جامعه نیاز به رهبری دانا و حکیم است که بدون رهبری پیمودن این مسیر غیرممکن است که بحمدالله ایران اسلامی دارای رهبری بزرگ، مدیر و مدبر است و وظیفه آحاد جامعه این است که حس ولایت مداری را در خود تقویت کنند تا با این رابطه مستحکم شاهد تعالی در جامعه اسلامی باشیم.

وی در پایان با بیان این‌که «باید بصیرت را در جامعه اسلامی گسترش داد تا مردم جهان اسلام بتوانند حق و باطل را تشخیص دهند و به اشتباه به سمت باطل به جای حق نروند» خاطرنشان کرد: همانطور که استکبار با علم کردن پرچم داعش و با استفاده از بی‌بصیرتی مردم می‌خواهد اسلام ساخته شده به دست خود را جایگزین اسلام ناب محمدی کند. دولت اسلامی سرمنشاء تمام برکات و نعمت‌هایی است که از سوی خداوند عزوجل نازل می‌شود و کسانی که در حلقه بزرگ اسلام وارد شوند می‌توانند از این نعمات متنعم شوند.

انتهای پیام

کد N479132

وبگردی