آفتاب

مهمترین اخبار جهانی دوشنبه شب ایرنا

مهمترین اخبار جهانی دوشنبه شب ایرنا

تهران – ایرنا – مهمترین عناوین اخبار جهانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از ساعت 20 دوشنبه 10 شهریورماه تا 7 صبح امروز سه شنبه به شرح زیر است:

** طرح دولت انگلیس برای ضبط پاسپورت مظنونان به همکاری با گروه های تروریستی

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس عصر روز دوشنبه در پارلمان این کشور با اشاره به افزایش سطح تهدیدات تروریستی در این کشور غربی، داعش را یک تهدید امنیتی برای کشورش خواند و از ضبط گذرنامه افراد مظنون به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی علیه گروه های افراطی و تروریستی نام برد.



** آمریکا خواستار خویشتنداری طرف های درگیر در پاکستان شد

آمریکا روز دوشنبه از همه طرف های درگیر در بحران سیاسی پاکستان خواست خویشتندار باشند.



** وزیر حقوق بشر عراق داعش را تهدیدی برای جهان دانست

وزیر حقوق بشر عراق روز دوشنبه ضمن درخواست برای حمایت بین المللی علیه گروه تروریستی داعش گفت:این گروه افزون بر تهدیدکردن یکپارچگی سرزمینی عراق، برای جهان نیز تهدیدی به شمار می رود.



** حزب الله لبنان:اقدام اسراییل در مصادره اراضی جدید تکمیل طرح یهودی سازی فلسطین است

حزب الله لبنان عصر دوشنبه با صدور بیانیه ای،تصمیم رژیم اشغالگر صیهونیستی در مصادره 400 هکتار از اراضی فلسطینی ها درالخلیل و بیت لحم در جنوب کرانه باختری را توطئه ای برای تکمیل طرح یهودی سازی فلسطین دانست و آن را بشدت محکوم کرد.



** لوموند: باید دست بشار اسد را فشرد

اولیویه راوانلو،روزنامه نگار و نویسنده فرانسوی درگزارشی با عنوان باید دست بشار اسد را فشرد، به بررسی تحولات جاری در عرصه بین الملل از جمله بحران سوریه و جنایات گروه تکفیری داعش پرداخت.



** بان کی مون خواستار آزادی بدون شرط صلحبانان سازمان ملل در بلندی های جولان شد

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه تازه ای بار دیگر خواستار آزادی هرچه سریع تر و بی قید وشرط 44 نفر از صلحبانان این سازمان که از هفته گذشته تاکنون در اسارت نیروهای تروریستی در بلندی های جولان بسر می برند شد.



** پ.ک.ک 4 نفر را در جنوب شرق ترکیه ربود

عناصر حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه (پ. ک. ک ) در استان شیرناک در جنوب شرقی ترکیه 4 روستایی را ربودند.



** وزیران خارجه سوریه و روسیه درباره مبارزه با تروریسم گفت وگو کردند

« ولید المعلم» و« سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه سوریه و روسیه روز دوشنبه درتماسی تلفنی در باره مبارزه با تروریسم ، آخرین تحولات اوضاع سوریه ومعادله های محتمل برای حل سیاسی بحران این کشور گفت وگو کردند.



** پیامدهای جنگ غزه/اغاز تغییرات در مناصب فرماندهی ارتش صهیونیستی

ارتش صهیونیستی در اقدامی که نشانگر پذیرش شکست در جنگ 51 روز غزه است، تغییرات در مناصب فرماندهی را شروع و در این چارچوب فرمانده یگان ویژه غزه را عوض کرد.



** نواز شریف: استعفا نمی کنم

«محمد نواز شریف » نخست وزیر پاکستان در پاسخ به اصرار مخالفان برای استعفای او تاکید کرد: نه از پست نخست وزیری استعفا می دهم و نه بطور موقت این پست را ترک می کنم.



** داعش100 دختر و زن ایزدی را میان فرماندهان خود تقسیم کرده است

یک مسوول محلی در استان نینوا گفت: داعش100 دختر و زن از طایفه ایزدی را میان فرماندهان خود درپنج استان تقسیم کرده است.



** پاکسازی مناطق بهبهان وهورالحسین دراستان بابل از وجود تروریست ها

رییس شورای شهرستان مسیب عراق گفت: مناطق بهبهان وهورالحسین در شمال استان بابل از وجود تروریست های تکفیری پاکسازی شد.



** انگلیس مصادره اراضی فلسطینی ها در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی را غیرقانونی دانست

وزیر امورخارجه انگلیس روزدوشنبه ضمن ابراز تاسف از تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره صدها هکتار از اراضی فلسطینی ها در کرانه باختری، این اقدام را غیرقانونی دانست.



** بحران اوکراین نمی تواند صربستان را از روسیه دور کند

روابط سنتی و وابستگی گاز به روسیه موجب شده که صربستان در موضع خود در رابطه با بحران اوکراین پایدار بوده است و فشارهای سیاسی غرب در دور کردن بلگراد از مسکو کارایی نداشته باشد.



**روسیه: غرب از تلفات اقدامات نظامی اوکراین علیه غیرنظامیان چشم پوشی می کند

وزارت امورخارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کشورهای غربی بطور عمدی نسبت به حملات نیروهای اوکراینی به مناطق مسکونی و تلفات غیرنظامیان در جریان این حملات چشم پوشی می کنند.



** لوفیگارو: فرانسه و عربستان برای مقابله با داعش متحد شدند

تهدید گروههای تروریستی، جنگ سوریه، برنامه هسته ای ایران محور مذاکرات روز دوشنبه شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه بود.



**ارتش پاکستان : از هیچ حزبی طرفداری نمی کنیم

به دنبال انتشار برخی گمانه زنی ها مبنی بر حمایت ارتش پاکستان از دو حزب عمده مخالف دولت این کشور، روابط عمومی ارتش با صدور بیانیه ای، این خبر را قویا تکذیب کرد.



** سوریه اصرار اتحادیه اروپا برادامه سیاست فریب وگمراه سازی را محکوم کرد

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه، اصرار اتحادیه اروپا در ادامه سیاست فریب، گمراه سازی و ریاکاری درقبال این کشور را بشدت محکوم کرد و هشدار داد خطر تروریسم تکفیری، استقرار منطقه و صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.



** ولیعهد عربستان برای بحث درباره داعش به فرانسه رفت

ولیعهد عربستان روز دوشنبه برای گفت وگو با مقامات ارشد فرانسه درباره تهدید گروه تروریستی داعش وارد این کشور شد.



** انگلیس هم به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اعتراض کرد

اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین چنان غیرقابل دفاع و توجیه است که حتی حامیان همیشگی جنایاتش همچون انگلیس تلاش می کنند خود را از همراهی با اسراییل تبرئه کنند. در این زمینه، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دیروز با اعتراض به مصادره اراضی فلسطینی ها در کناره باختری گفت که درد و رنج کودکان غزه در جریان تهاجم اخیر اسراییل، دردناک و وحشتناک بود.



** وزیر دفاع اوکراین: مسکو کی یف را تهدید هسته ای کرد

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد: روسیه اوکراین را تهدید به استفاده از سلاح هسته ای کرده است.



** نهادهای بین المللی خواستار افزایش تلاشها برای حفاظت از جان خبرنگاران شدند

گروهی از نهادها و کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل و دیگر سازمانهای جهانی با صدور بیانیه ای، خواهان افزایش تلاشهای بین المللی برای حفاظت از جان اصحاب رسانه ها بویژه خبرنگاران جنگی شدند.



** ابراز نگرانی بان کی مون از طرح صهیونیستها برای مصادره اراضی فلسطینی

سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه گفت که بان از طرح رژیم صهیونیستی برای مصادره 400 هکتار از اراضی فلسطینی در بیت لحم در جنوب کرانه باختری اشغالی به شدت نگران است.



** ارتش عراق شهر سلیمان بیک را آزاد کرد

نیروهای ارتش عراق موفق شدند شهر سلیمان بیک را در شرق صلاح الدین از لوث تکفیری های داعش آزاد کنند.



** تحریم اروپا، مانع سفر رئیس مجلس روسیه به پاریس نشد

با وجود اعمال تحریم کشورهای اروپایی علیه روسیه به دلیل حمایت مسکو از استقلال طلبان شرق اوکراین، سفر رئیس مجلس روسیه به پاریس انجام شد و وی با نمایندگان مجلس فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.



** شورشیان فارک کلمبیا نقش ارتش در فرایند صلح را رد کردند

شورشیان چپگرای فارک کلمبیا روز دوشنبه طرح دولت این کشور امریکای جنوبی برای دادن مسئولیت خلع سلاح شورشیان به ارتش را رد کردند.



** تسریع درروند صلح با کردها وعضویت در اتحادیه اروپا؛ اولویت دولت ترکیه

احمد داود اوغلو نخست وزیر جدید ترکیه روز دوشنبه تسریع در حل مناقشه دولت ترکیه با کردها و فراهم کردن شرایط عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را اولویت برنامه های دولت خود اعلام کرد.



** شرایط اقتصادی مردم مالزی/ ناهمخوانی آمار اقتصادی و کیفیت زندگی

شاخص های اقتصادی مالزی که نشان دهنده پیشرفت قابل توجه اقتصادی این کشور در سال های اخیر است بر کیفیت زندگی مردم تاثیر بسزایی نداشته و کارشناسان شرایط را هر روز بدتر از روز گذشته می دانند.



** فشار کنگره آمریکا بر اوباما برای برخورد با گروه تروریستی داعش

مسئولان کمیته های اطلاعاتی کنگره آمریکا، باراک اوباما رییس جمهور این کشور را به ضعف در تصمیم گیری و کوتاهی در ارائه یک استراتژی مشخص در رابطه با تروریست های داعش متهم کرده اند.



** نماینده بان کی مون قتل شهروندان غیر نظامی درافغانستان را به شدت محکوم کرد

نماینده بان کی مون و سرپرست کمیته امداد سازمان ملل درافغانستان کشتار دسته جمعی گروهی از کارکنان افغان به دست نیروهای طالبان را بشدت محکوم کرد و این اعمال را ازجمله جرائم جنگی و جنایت علیه بشریت خواند.



** فرمانده سابق ارتش بریتانیا : غرب راهبردی برای مقابله با داعش ندارد

لرد ریچارد فرمانده سابق ارتش بریتانیا شامگاه دوشنبه تاکید کرد که غرب راهبرد مشخصی برای مقابله با گروه های افراطی مذهبی و تروریستی چون داعش ندارد.



** رقابت شانه به شانه مخالفان و موافقان استقلال اسکاتلند

نتایج آخرین نظرسنجی های صورت گرفته که شامگاه دوشنبه در لندن منتشر شد، حاکی از رقابت شانه به شانه مخالفان و موافقان جدایی اسکاتلند از بریتانیا در شانزده روز مانده به برگزاری همه پرسی استقلال در این منطقه است.

شبس (2) 1346 **1551
کد N479126

وبگردی