آفتاب

تطمیع مردم اندونزی رویکرد جدید داعش/ جوکووی خواستار مقابله با داعش شد

تطمیع مردم اندونزی رویکرد جدید داعش/ جوکووی خواستار مقابله با داعش شد

کوالالامپور – ایرنا – رییس جمهوری منتخب اندونزی روز سه شنبه همزمان با تلاش گروه تروریستی داعش برای تطمیع مردم این کشور و جذب نیرو، از علمای مذهبی خواست ضمن اقدامات بیشتر برای جلوگیری از گسترش تفکرات گروه تروریستی داعش در این کشور جنوب شرق آسیا به منظور مقابله با آن به دولت کمک کنند.

به گزارش ایرنا، اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی طی یک ماه گذشته شاهد فعالیت گروه تروریستی و تکفیری داعش با انتشار برخی نشریات و ارایه کمک های مالی به مردم برای جذب حامی بوده است.

دولتمردان اندونزی نیز پس از نشست کابینه برای بررسی فعالیت این گروه تروریستی، اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی به مردم را با اعزام هیات های مذهبی به مراکز مختلف برای تشریح این گروه تکفیری آغاز کرد.

ˈجوکو ویدودوˈ (جوکووی) رییس جمهوری منتخب اندونزی در جمع علمای اسلامی نهضت العلما اندونزی، گفت در حالی که سیاستمداران از افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در این کشور خبر داده اند، علمای مذهبی باید به شرایط به طور کامل اشراف داشته باشند.

جوکووی تصریح کرد هنگامی که علمای مذهبی رفتارهای افراطی مشاهده می کنند این وظیفه آنهاست که در مقابل این گونه رفتارها اقدام کنند.

پیش از این نیز معاون سخنگوی مجمع مشورتی مردم اندونزی که زیرمجموعه مجلس نمایندگان این کشور است خواستار مقابله جدی با گروه تروریستی داعش شده بود.

ˈملانی لیمینا سوهارلیˈ گفت که علمای اسلامی اندونزی می توانند نقش موثری در مقابله با گسترش تفکرات داعش داشته باشند.

وی افزود: دولت اندونزی با ممنوع کردن فعالیت های گروه تروریستی داعش و دستگیری برخی افراد مرتبط با این گروه تلاش های خود را به کار گرفته است، اما فقط تلاش های دولت کافی نیست و علمای مذهبی باید در این مسیر به دولت کمک کنند.

وی گفت که در برخی از مناطق اندونزی از طریق پیام کوتاه مردم را برای پیوستن به گروه تروریستی داعش دعوت می کنند.

تارنمای ˈجارکاتا گلوبˈ روز سه شنبه اعلام کرد، یک مرد اهل جاوای شرقی مدعی شده از طریق پیام کوتاه تلفنی (اس.ام.اس) از وی خواسته شده به ازای دریافت 340 دلار در ماه به گروه تروریستی داعش بپیوندد.

به گفته این مرد اندونزیایی، همسر وی نیز پیام کوتاه مشابهی را در سه نوبت دریافت کرده است.

این مرد که ˈپراناداˈ نام دارد مدعی شد صبح یکشنبه هفته جاری در پیام کوتاه دیگری از وی پرسیده شده است: ˈآیا در مورد پیوستن به گروه تصمیم گرفته ای؟ بدون کار کردن و با داشتن 340 دلار در ماه و زمانی که به عضویت این گروه در بیایی می توانی خودرو بخریˈ.

همسر وی در پاسخ این پیام کوتاه تلفنی نوشته است ˈما جرات چنین کار نداریمˈ. گروه داعش در پاسخ مدعی شده است ˈگروه داعش خشونت نمی کند، از مذهب دفاع می کندˈ.

این مرد اندونزیایی با گزارش این ماجرا به پلیس خواستار رهگیری و دستگیری عاملان ارسال این پیام تلفنی شده و اظهار نگرانی کرده است.

بیشتر اندونزیایی هایی که اکنون با گروه تروریستی و تکفیری داعش همکاری دارند از مناطق اکارتا، سولو و پوسو هستند.

پلیس ملی اندونزی برای مقابله با حامیان گروه تروریستی داعش برخی متهمان و مبلغان این گروه تکفیری را مردادماه گذشته بازداشت کرد ودر جریان یک عملیات یک عضو این گروه تکفیری در جاوه به هلاکت رسید.

ده ها نفر از شهروندان اندونزی در حال حاضر در سوریه و عراق در کنار تروریست های داعش مشغول نبرد هستند که این امر نگرانی هایی نسبت به گسترش تفکرات گروه تروریستی داعش در اندونزی ایجاد کرده است.

آساق**241**1611
کد N479121

وبگردی