آفتاب
نایب رییس اول مجلس:

امروز نظام جمهوری اسلامی نماد استقلال و آزادی در جهان است

امروز نظام جمهوری اسلامی نماد استقلال و آزادی در جهان است

شیراز - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران نماد امنیت، استقلال، آزادی و مردم سالاری مبتنی بر آموزه های دینی در منطقه و جهان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمدحسن ابوترابی فردˈ شامگاه دوشنبه در ویژه برنامه بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز افزود: امروز ایران بعد از یک دهه مبارزه با دنیای استکبار در دفاع مقدس و سه دهه رویارویی تمام عیار با زیاده خواهی نظام سلطه یک قدرت بزرگ سیاسی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران از یک نظام سیاسی مردم سالار برخوردار است که دولت او در حماسه بزرگ سیاسی خرداد 92 شکل گرفته و این نظام، قدرت و اقتدار برآمده از ملت بزرگ ایران راه را برای آینده درخشان مردم ایران هموار کرده است.

ابوترابی فرد اظهار داشت: امروز اعتدال سیاسی مردم ایران قدرت های جهان و 1+ 5 را مجبور به مذاکره برآمده از ضعف کرده که این دستاورد بزرگ ملت ایران به دلیل پیروی از ولایت فقیه و ایستادگی و استقامت است.

وی با بیان اینکه مردم ایران با ایستادگی و مقاومت، دوران سخت تحریم ها را پشت سر گذاشته اند، افزود: ملت ایران در این برهه از زمان باید با تکیه بر ظرفیت های درونی کشور، ظرفیت های ملی خود را شناخته و قدرت نظام در عرصه های مختلف را تقویت کنند.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های ملی، اقتدار و راه برون رفت کشور از تنگناها را هموار می کند، گفت: امسال باید در عرصه فرهنگ و اقتصاد گام های بلندی در کشور برداشته شود.

وی با اشاره به فعالیت ها در عرصه فرهنگ عنوان کرد: توجه به اولیای دین و حرم های مطهر یکی از راه های افزایش ظرفیت های دینی و انقلابی کشور است.

ابوترابی فرد همچنین یکی از بخش های مهم و اثرگذار رشد و شکوفایی کشور را توجه به اقتصاد ملی عنوان کرد و گفت: همگان در این زمینه دارای مسوولیت و وظیفه هستند.

نایب رییس اول مجلس گفت: مسوولان باید تلاش کنند راه را برای رشد اقتصادی، تولید و سرمایه گذاری دربخش تولید و خدمات در کشور هموار کنند و مردم نیز با مدیریت مصرف و استفاده از کالاهای ایرانی دولت مردان را در جهت شکوفایی اقتصاد ملی یاری رسانند.

وی بیان کرد: مسوولان سه قوه مسوولیت های مهمی دارند که باید با آراستگی به تقوا، اخلاق، امانت داری و خدمت به مردم راه را برای اعتلای فرهنگی جامعه هموار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه مدیران، کشور ایران را گران اداره می کنند به طوری که کشور متحمل هزینه های بسیار و بهره وری بسیار اندک است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: از بودجه 140 هزار میلیارد تومان پارسال، بیش از 130 هزار میلیارد تومان صرف هزینه های جاری و حدود 10 هزار میلیارد تومان به بخش های عمرانی کشور اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با این مدل هزینه کرد نمی توان کشور را مدیریت کرد. بنابر این مسوولان باید با مدیریت هزینه ها را کاهش و اعتبارات را به تولید اختصاص دهند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه اگر چرخ تولید در کشور حرکت کند اقتصاد ملی رشد و مولد خواهد شد، عنوان کرد: این مهم با الهام از سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و شکل گیری اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهدا تربیت شدگان و پرچم داران مکتب اهل بیت(ع) هستند و اقتدار امروز ایران و کشورهای اسلامی منطقه و جهان اسلام به برکت خون شهدا و ایستادگی خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه در دفاع از حق باید ایستادگی کرد، گفت: امروز داعش و مزدوران استکبار به رغم استفاده از دلارها، سلاح ها و برنامه های نظامی غرب نتوانسته اند بر مبارزان مقاومت اسلامی غلبه کنند و این به دلیل تاسی به مکتب اهل بیت(ع) است.

نایب رییس اول مجلس با اشاره به اینکه ملت ایران خالق دستاورد عظیم دفاع مقدس است، تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی در لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و غزه از ثمرات شجره طیبه دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ابوترابی فرد اظهار داشت: مبارزان درکشورهای اسلامی فرزندان دفاع مقدس هستند که اگر دلاور مردی شهدا و ایثارگری جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس نبود، امروز سلحشوران مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی ظهور پیدا نمی کردند.

وی اضافه کرد: شهدا با شجاعت و شهامت جنگیدند تا امروز مکتب شیعه پرچم دار مبارزه با استکبار در دنیای اسلام باشد، لذا راه شهدا باید در جامعه به ویژه به وسیله نسل جوان همچنان با صلابت و اقتدار ادامه یابد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: جایگاه امامت و رهبری در دنیای اسلام درآموزه های دینی از جایگاه فاخر و ممتازی برخوردار است که زمینه سعادت دنیا و آخرت بشر را فراهم کرده است.

ابوترابی فرد با بیان این مطلب که فارس و شهر شیراز پناهگاه امام زادگان و اهل بیت(ع) بوده است، گفت: روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) روز تجدید پیمان مردم فارس با خورشید درخشان شهرشیراز است.

او با بیان اینکه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) از نظرعبادت، علم، تقوا، انفاق و شجاعت مورد احترام ویژه پدربزرگوارشان امام هفتم (ع) بودند، افزود: یکی از ویژگی های برجسته و فاخر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ولایت پذیری بود و مقام ولایت ایشان در تاریخ اسلام ماندگار شده است.

ابوترابی بیان کرد: مردم فارس با توسل به حرم امام زادگان حضرت احمدبن موسی(ع)، سید میر محمد(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) پیروان خوبی برای مکتب اهل بیت(ع) هستند که باید قدردان نعمت الهی وجود این امام زادگان بزرگوار باشند.

وی اظهار داشت: معرفت اولیای دین راه سعادت را پیش روی بشریت قرار می دهد و این درحالی است که امام، تجسم واقعی دین و قرآن است و سخنان امام زمان، برگرفته از قرآن کریم است.ک/2

7382/ 667 /1551
کد N479100

وبگردی