آفتاب

راهیابی 80 زن برگزیده به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت

راهیابی 80 زن برگزیده به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت

مشاور امور بانوان و خانواده رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از راهیابی 80 نفر از بانوان برگزیده مرحله‌ استانی به پانزدهمین مسابقات ملی مهارت خبر داد.

محبوبه رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: به دنبال برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی مهارت با شرکت‌ 8150 نفر در سراسر کشور، 553 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد 80 نفر زن هستند.

وی بیشترین آمار شرکت‌کنندگان زن در این دوره از مسابقات را در رشته‌های خیاطی (فناوری مد) با 24 نفر، آشپزی با 14 نفر، فناوری طراحی گرافیک با 12 نفر، طراحی فضای سبز و قنادی (شیرینی‌پزی) با هفت نفر ذکر کرد.

رنجبر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی، مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ارتقای استاندارد‌های آموزش مهارت در کشور و معرفی افراد ماهر و نخبه به بنگاههای صنعتی و اقتصادی به جهت ورود به بازار کار را از اهم اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت برشمرد.

مشاور امور بانوان و خانواده رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درعین حال راه‌یافتگان زن مرحله کشوری به پانزدهمین مسابقات ملی مهارت را از استانهای مختلف کشور از جمله فارس، اصفهان،‌ سمنان، گلستان،‌ کردستان، زنجان، خراسان رضوی، ایلام، بوشهر، آذربایجان شرقی، لرستان، یزد، اردبیل، تهران و البرز عنوان کرد.

به گفته وی شرکت کنندگان در 12 رشته مهارتی شامل طراحی وب، جواهرسازی، آشپزی، خیاطی (فناوری مد)، طراحی فضای سبز، کاشیکاری، قنادی (شیرینی‌پزی)، مدیریت سیستم‌های تحت وب و فناوری طراحی گرافیک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، پانزدهمین مسابقات ملی مهارت از نهم شهریور ماه لغایت دوازدهم شهریورماه جاری در استان البرز در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای، مرکز شماره یک شهید خدایی، مرکز 9 دی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N479052

وبگردی