آفتاب

بان کی مون خواستار آزادی بدون شرط صلحبانان سازمان ملل در بلندی های جولان شد

بان کی مون خواستار آزادی بدون شرط صلحبانان سازمان ملل در بلندی های جولان شد

نیویورک –ایرنا-ˈبانی کی مونˈدبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه تازه ای بار دیگر خواستار آزادی هرچه سریع تر و بی قید وشرط 44 نفر از صلحبانان این سازمان که از هفته گذشته تاکنون در اسارت نیروهای تروریستی در بلندی های جولان بسر می برند شد.

روز پنجشنبه گذشته تروریست های مخالف دولت سوریه 44 نفر از صلحبانان اهل فیجی را که از سوی سازمان ملل برای نظارت بر آتش بس میان رژیم صهیونیستی و دولت سوریه در بلندی های جولان مستقر هستند بازداشت و با خود به محل نا معلومی منتقل کردند.

دبیرکل سازمان ملل دراین بیانیه گفته است:من بار دیگر آزادی فوری و بی قید و شرط این افرادی را که برای بازگرداندن ثبات و به خاطر مردم به این منطقه اعزام شده اند مطالبه می کنم.

این درحالی است که مقامات کشور فیجی کمترین اطلاعی از محل نگهداری این صلحبانان از سوی تروریست ها در دست ندارند.

بان کی مون که برای شرکت در کنفرانس پیشرفت و توسعه جزایر کوچک به جزیرهˈسامواˈ رفته است به خبرنگاران اطلاع دادکه روزیکشنبه دریک گفتگوی تلفنی باˈفرانک باینیمارانا ˈ نخست وزیر فیجی جزییاتی از مذاکرات میان مسئولین نظامی سازمان ملل و نمایندگان گروه های تروریستی رابا او درمیان گذاشته است.

وی در این گفتگو به نخست وزیر فیجی قول داده است که مسئولین سازمان برای آزاد ساختن این صلحبانان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

درهمین حال سازمان ملل اطلاع داد که 72 صلحبان فیلیپینی این سازمان ملل که درمناطق اطراف بلندی های جولان در محاصره نیروهای تروریستی قرار داشتند توانسته اند به پست های دیده بانی خود باز گردند.

اروپام-4-541/1547
کد N478989

وبگردی